Mercedes-Benz 190-serie 1991: Brandstof verdeler & Luchtstroommeter

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 102.910, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 80

Goedendag wie kan me wat raadt geven.ik heep Mercedes 190E 1.8 ,ik had lijkkaasje aan de benzine verdeler. pakking zet vernieuwd.de motor wil niet meer goed lopen .voor dat we de benzine verdeler uit elkaar halen liep de moter goed ondanks de lekkaasje bij het zwarte kasje .toen hebben we in onze doem hijdt .toch aan de mengel steel schroef gedraaid (3 millimeter inbus)hij lekt niet meer .we krijgen de motor niet meer onder controle wie kan ons wat raad geven over de Brandstof verdeler & Luchtstroommeter wat te Doen
mijn Dank alvast Groetjes janneke

janneke1975

Geplaatst door janneke1975 , lid sinds 7 maanden geleden

3 Reacties

Punt PRO, 7 maanden geleden

Dat stelschroefje beweegt een hefboom. Een kleine verstelling geeft al een groot verschil . Toch wordt het een kwestie van proberen. Trek een verstruiver (met dikke O ring) naar buiten. Laat een hulp het contact steeds aan zetten om benzinedruk te hebben . De luchtmeter staat in de ruststand (motor draait niet) en er mag nu geen brandstof uit de sproeier/verstuiver komen. Stel nu het met inbus 3 het schroefje ZO dat er bijna dus nog net geen benzine uit de verstuiver komt . Beweeg je de schijf dan mag je benzine zien. Nu een gevalletje van proberen tot de motor blijft draaien . Het beste gaat dit met behulp van een CO meter
Verstel met hele klein stukje zonder op het sleuteltje te drukken . Geef ook geen gas met het sleuteltje er nog in . !!!!
Succes.

    Dank u wel meneer punt Top we gaan het proberen u hoort het nog van me mvg janneke Emmerink - janneke1975, 6 maanden geleden
    goedenavond meneer punt een andere vraag aan u me vader Meindert liet vroeger ze Mercedes makken door Hennie punt uit Heiloo bent u daar misschien familie van ik had ze telefoon nummer ik kan het negens meer vinden mvg janneke - janneke1975, 6 maanden geleden
    Goedendag meneer punt nog een vraag aan u als ik de verstel schroef om hoog draai krijgt die dan minder of meer lucht Groetjes janneke - janneke1975, 5 maanden geleden

Punt PRO, 5 maanden geleden

Er zijn meerdere uitvoeringen gemaakt . Bij de een beweegt de vaan omhoog bij de ander naar beneden . Het is nog maar 10 jaar geleden dat ik zo'n versteld systeem weer afstelde en dat lukte me op de beschreven manier . Verder hebben sommige uitvoeringen een rubberen onderkant waar een ontluchtingsslang in zit geschoven . Dit alles om een backfire te kunnen weerstaan. Dus als de motor plots niet meer weer blijven draaien is dit vaak de oorzaak. Bekijk de tekeningen en afbeeldingen . Succes.

    Goedendag meneer punt ja ja ja eindelijk loopt die weer samen met me vader veel afgesteld naar beneden gedraaid starten zonder gas goed luisteren bij de uit laat hij heeft nog een heel klein pufje uit de uitlaat hij is 98 procent goed hij is er bijna een stukje mee gereden hij rijdt goed en gewassen we kunnen weer de weg op gelukkig maar heel blij mee bedankt voor uw reactie en het meedenken heel blij mee Top Groetjes meindert ruiter en janneke bedankt Henny Punt - janneke1975, 5 maanden geleden
    Toen ik dit zag begreep ik het wat er gebeurt binnen in. Bosch K-Jetronic (CIS) explained https://www.youtube.com/watch?v=a4fJAfXYxWk&t=623s - janneke1975, 5 maanden geleden
    staat op YouTube - janneke1975, 5 maanden geleden

Punt PRO, 5 maanden geleden

Laat de afstelling op CO uitstoot controleren . Kan je ook gelijk zien of de lambda-sonde zijn werk nog doet .
Goed te horen dat de motor weer draait.
Vr. Groet.

    goeden dag ja dat gaan we doen , me vader heeft nog iets afgesteld hij loopt nu heel mooi een mooie volle toon uit de uitlaat heel blij mee het zijn prachtige auto's Mercedes 190 Groeten janneke - janneke1975, 5 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190-serie of stel zelf een nieuwe vraag.