Mercedes-Benz c220: Brandstofpomp C220 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

Beste mensen

Ik heb een Mercedes C220 uit 1997 nog een plaatje van een auto.. Ik kreeg na 10 a 20 min. na een koude start een E.P.C. storing en meestal bij het gas terug nemen. De motor gaat dan op noodlopen. Als ik dan het contact snel aan en uit zet is het probleem even verholpen tot dat ik weer het gas loslaat. Ik ben toen naar de mercedes dealer gegaan en deze heeft hem uit gelezen (Fout code P1227 en P1228) en de kabels gecontroleerd, Hij stelde als diagnose een defecte brandstofpomp met bij passende rekening van 3200 euro. Ik heb toen besloten hem zelf te vervangen. De pomp laten reviseren bij een bedrijf in Lunteren deze heeft nieuwe elektronica, pakkingen, lagers en en inwendige onderdelen vervangen. Klus mooi gelukt.Mooi op tijd gezet en liep weer mooi na het ontluchten. Trots weer gaan rijden MAAR nog steeds het zelfde probleem.
WIE KAN ME HELPEN.. Ik weet het nu niet meer en wil geen afstand doen van me mooie autootje.

Vriendelijke groeten

Arim Noort

Arim73

Geplaatst door Arim73 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

lucas of een bosch pomp?

Arim73 (0), 13 jaar geleden

Hoi Maarten

Het is een Lucas pomp met een korte kabel.

Gr. Arim

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

http://www.mercedesforum.nl/forum/viewto...

het schijnt dat de lucas pompen niet zo goed zijn als de bosch variant... afijn,je kunt het allemaal teruglezen (mits je dat nog niet gedaan had)

Arim73 (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de tip Maarten.. Als ik het goed heb begrepen kan het dus ook de nokkenas sensor zijn. Heeft dat dan ook te maken met die fout code van de pomp?

Groeten Arim

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

nee,je moet ff goed lezen arim.... er zit volgens die monteurs geen nokkenassensor op.
nou zit er in een lucas pomp volgens mij wel een toerensensor,mogelijk dat die bedoeld wordt.

Arim73 (0), 13 jaar geleden

Ja sorry.. Moet ook beter lezen. Ja zijn zelfde probleem was opgelost met de pomp. De mijne heeft het nog. Dan zou het eigenlijk alleen kunnen zijn dat de nieuwe pomp ook niet goed is.

Groeten Arim

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

zoals ik het hier lees,heeft mercedes kort een wisseling van pompen toegepast. van de (slechtere) lucas naar de betere bosch....
maar in jou geval brengt dit natuurlijk weer een kostenplaatje met zich mee. (andere pomp = €€€)
misschien kun je het beste even contact opnemen met een diesel revisie bedrijf en vragen wat hun ervaring hiermee is...

Arim73 (0), 13 jaar geleden

Nogmaals bedankt voor je tips.. Ik ga zeker nog wel even bellen met revisie bedrijf. Hopen dat het snel opgelost word.

Groeten Arim

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

graag gedaan,succes ermee. laat maar weten hoe het afloopt!

groeten maarten

mobiel (0), 13 jaar geleden

Hallo,die hele serie blijken last met de brandstofpompen te hebben. Met revisiepomp heb ik slechte ervaringen gehad. Uiteindelijk de Lucas pomp laten vervangen door een Bosch pomp. Hierna was het euvel over.Mocht je in demogelijkheid zijn het over de grens in Duitsland te laten doen,scheelt je dat een hele hoop.gr,Henk.

frans49 (0) PRO, 13 jaar geleden

Foutcode 1227 zit in de pomp . Dit is een foutcode van de nokkenas positie in de verdelerpomp niet van de moter ( een 220 diesel van 97 heeft geen nokkenas sensor op de moter . Ga er gewoon mee terug naar het reviziebedrijf , hij is niet goed gerevizeerd . Heb je de foutcodes doorgegeven aan het revisiebedrijf ? Dan hadden ze er beslist extra aandacht aan kunnen besteden . suc6

Arim73 (0), 13 jaar geleden

Hoi Henk en Jurgen..... Bedankt voor jullie reactie. helemaal top deze site en dat jullie je tijd er in willen steken Ik denk ook dat het het niet anders kan dan het toch die pomp is. Ik ga maandag direct terug naar het revisie bedrijf en ze gaan het maar voor elkaar maken zo een pomp kost niet niets. Ik zal jullie het wel laten weten hoe het afgelopen is.

Groeten Arim Noort

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

het is niet de pomp die dit probleem geeft, heb het zelfde gehad met mijn C220 D.
daar is toen door een Mercedes dealer de pomp vervangen, gegarandeerd dat het de pomp was...
helaas niet dus, na vervangen van de pomp bleef het probleem...

achteraf bleek dat de gaspedaalreactie sensor ( dacht ik dat het was ) de veroorzaker was.
de gast die dit concludeerde is met de Mercedes gaan rijden, met de laptop aangesloten op de computer..
telkens kwam de zelfde fout naar voren, deze sensor.... na vervangen geen problemen meer gehad...
in totaal wel een c180 lichter qua kosten.... !

dus zoek het daar eens in !

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

Hetgeen frans49 aangeeft is de juiste diagnose zelf meermaals voorgehad--wel altijd de foutcode's meegeven -meestal vragen de revisiebedrijven die ook
erka-de gasklepsensorfout zit altijd in het geheugen het geen hier niet aangegeven word en ook dit voelt ge bij rijden.

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=cor9]Hetgeen frans49 aangeeft is de juiste diagnose zelf meermaals voorgehad--wel altijd de foutcode's meegeven -meestal vragen de revisiebedrijven die ook
erka-de gasklepsensorfout zit altijd in het geheugen het geen hier niet aangegeven word en ook dit voelt ge bij rijden.[/quote]
Cor, mijn ervaring met dit probleem is precies als door de TS omschreven...
( eerst inhouden, dan gaspedaal los, lampje aan en in noodloop )
als dit destijds in het geheugen stond, dan snap ik niet dat ze bij de Dealer dit niet gezien hebben / er wat mee gedaan hebben...
tuurlijk is het handiger om 2800 euro of zo te incasseren ipv een 700 euro...

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

erka, mijn ervaring (jaren)is dat gaspedaalsensor los van opgegeven foutcode's staat, wel dat revisie bedrijf de pomp terug in garantie heeft moeten herdoen maar nog nooit nadien de gasklepsensor ervoor vervangen heb.
wat u dealer met diagnose en foutcode 's beoordeling wel of niet doet kan ik niet weten.,maar bij mij herstellingen hoort een waarborg bij en kan mij geen geklungel veroorloven tegen over mijn klient.

Arim73 (0), 13 jaar geleden

Ik word hier weer helemaal blij van. Bedankt Cor en Roger. Kan ik weer iets uitsluiten of het verhelpen. Ga direct mijn laatste dagje vakantie hier aan besteden. Het zou toch niet waar zijn.. Maar het blijft wel jammer van de kosten van mijn pomp als dit de oorzaak is.

Ik laat het weer allemaal weten.

Nogmaals hartelijk dank

Groeten Arim Noort

Arim73 (0), 13 jaar geleden

Ik heb inmiddels een werkplaats handboek bestelt maar deze is nog niet binnen. Zou een van jullie me even kunnen vertellen waar die sensor zich bevind.

Groeten

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=cor9]erka, mijn ervaring (jaren)is dat gaspedaalsensor los van opgegeven foutcode's staat, wel dat revisie bedrijf de pomp terug in garantie heeft moeten herdoen maar nog nooit nadien de gasklepsensor ervoor vervangen heb.
wat u dealer met diagnose en foutcode 's beoordeling wel of niet doet kan ik niet weten.,maar bij mij herstellingen hoort een waarborg bij en kan mij geen geklungel veroorloven tegen over mijn klient.[/quote]
Cor, ik geloof je wel hoor ;-)
maar zoals ik al zei, mijn omschrijving is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring met dit euvel...
de foutcode, als de omschreven sensor faalt, wordt idd vermeldt.
alleen blijkt ook de dealer destijds dit te hebben overzien, een collega die zelf veel met Mercedes werkte
heeft tijdens het rijden de storingen gereset, telkens kwam de zelfde storing naar voren.
De dealer gaf achteraf gewoon "niet thuis" wat betreft de foute diagnose en de in principe onnodige vervanging
van de brandstofpomp.

Arim73 (0), 13 jaar geleden

HELAAS.... Gaspedaal sensor gezocht op internet en schrok me rot. Bij de mercedes dealer meer dan zevenhonderd eurie. Dus even verder gezocht. Bij een mercedes onderdelen handel in Veen (noord Braband) een gevonden voor honderdvijftig euro. Blij naar huis en vol goede moet geïnstalleerd. MAAR nog steeds de zelfde storing. Was even blij maar nu weer met de handen in het haar. moet je misschien die sensor inleren of is die gereviseerde pomp toch niet goed?. Ik weet het niet meer. Ga nu maar eerst smeken of ik die sensor terug mag geven.

Groeten Arim Noort

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

Arim, zo ver ik weet moet dat ding idd wel ingeleerd / ingelezen worden...

wat die prijs bij den dealert betreft.....ik heb destijds via die kennis 600 euro's mogen aftikken,
heeft dit onderdeel toen in Duitsland gehaald bij de dealer, scheelt een flinke slok op de borrel zeg maar.

vervelend allemaal....

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

Het was duidelijk aan gegeven dat gaspedaalsensor niet de oorzaak was --maarja u gokt misschien liever dan onze ervaring te gebruiken

pomp terug naar revisiebedrijf doen is niet goed gereviseerd ,hetgeen frans49 ook al direcht aangaf op 14 aug
pedaalsensor moet niet aangeleerd worden,alleen fout wissen

MoGamBo (0), 13 jaar geleden

Hallo Arim,
Ik heb zelf ook een MB van aug-1997 C220 Diesel. Sinds kort licht het lampje tbv motorstoring op en heb de MB laten uitlezen.
De foutcode is P1227 en volgens de dealer is het beslist de brandstofpomp.
Aangezien je hetzelfde probleem hebt gehad zou ik graag willen weten hoe het afgelopen is met jou MB.
Mvgr,
MoGamBo

MoGamBo (0), 13 jaar geleden

Foutcode P1227 is inderdaad de brandstofpomp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.