Mercedes-Benz : Bruusk schakelen van 1ste naar 2de, automaat C 2001. Al maanden!

verkocht

Nils8196

Geplaatst door Nils8196 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

nic (0) PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk zit er een defect vrijloop in K1 komt wel eens voor. als de aandrijving in andere versnellingen ook dreunt is de koppelomvormer defect Maar eerst moet je hem uit laten lezen dan kan er gekeken worden naar de correctie waarde bak is zelf lerend maar als er veelvuldig hard opgetrokken word kunnen er problemen ontstaan een reset door dealer met proefrit kan soms helpen en anders wordt het een bak revisie.

Nils8196 (0), 17 jaar geleden

ondertss trg wa verder,

een nieuwe hydraulische blok van 800€ zou het probleem kunnen verhelpen of anders direct een ruilbaat van 2750€ dat ik eigenlijk wel niet zie zitten...
hopelijk raakt het eens opgelost :/

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat soms kan helpen is het doorspoelen van je bak incl koppelomvormer en koeling.Dan je bak goed bijvullen en peilen als de bak +/-80 graden is Want teveel of te wienig olie is altijd kloten bij deze bak.

Gr Dirk

Nils8196 (0), 17 jaar geleden

auto binnen geweest voor een andere hydraulic blok te steken, (wat het is, waar het zit, weet ik niet, garage doet dat) stukje koste 800euro, en dit was de oplossing niet...

ondertussen hebben ze staaltje genomen van de olie en gaan ze dit naar labo sturen, ze hebben ook opgemerkt dat er aanslag van water op mijn electro-kleppen zat ofzoiets...
dus nog steeds niet opgelost :(

Nils8196 (0), 17 jaar geleden

en ondertussen garagist gehoord en die zei dat er mss koelvloeistof in olie zit,
heeft dit grote gevolgen en schade met grote kosten?

Bril (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik denk dat er wel wat kosten aan zitten te komen maar als ik naar het bouwjaar kijken denk ik dat die kosten voor Mercedes benz zijn I.V.M Garantie. Maar wat ik niet kan begrijpen hoe er koelvloeistof in je versnellings bak kan komen??????(omdat de druk in je koelvloeistof systeem hooguit 1.5 bar is en je dan ook dat systeem een keer had moeten bijvullen)

Gr Dirk

nic (0) PRO, 17 jaar geleden

de koelvloeistof komt door dat de oliekoeler voor de automaatbak in de koelwaterradiateur zit ingebouwd deze gaan intern lekken (VALEO) en zo wordt de koelvloeistof met alle schade in de bak en systeem rondgepompt. oxidatie van onderdelen in de bak en wrijvingsproblemen op de plaatkoppelingen in automaat ontstaan Is een speciale glycoltest voor. Is bekend probleem bij bepaalde types.

Nils8196 (0), 17 jaar geleden

[quote=nic]de koelvloeistof komt door dat de oliekoeler voor de automaatbak in de koelwaterradiateur zit ingebouwd deze gaan intern lekken (VALEO) en zo wordt de koelvloeistof met alle schade in de bak en systeem rondgepompt. oxidatie van onderdelen in de bak en wrijvingsproblemen op de plaatkoppelingen in automaat ontstaan Is een speciale glycoltest voor. Is bekend probleem bij bepaalde types.[/quote]
er zit dus koelvloeistof in de olie,
wat nu?
kunnen ze dit herstellen of is een ruilbaat nodig? dat kost echt pakken geld :|

moderator (0) PRO, 17 jaar geleden

Het is overzichtelijker om het hele verhaal in 1 topic te houden.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.