Mercedes-Benz C-Klasse: c-180 motorschade als distributie ket breekt??

Bouwjaar: 1995

ls,

klant is gestrand in frankrijk. Vermoed word gebroken distributie ket. (km stand ca 220.000. Weet iemand misschien wat voor schade dit veroorzaakt? of heeft de klant misschien geluk?

alvast bedankt

wkhoek

Geplaatst door wkhoek (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

arnold690 (0) PRO, 18 jaar geleden

Geluk reken maar niet op,vele kromme kleppen en met een beetje pech zelfs cylinderwanden beschadigd of geleiders en nokkenassen afgebroken...[spreek uit ervaring]

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat is een flinke motorschade,vaak word het disrtibutie deksel en geleiders ook vernield door de gebroken ketting.

Hans

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

Auto is binnen gekomen. Na enig onderzoek blijkt dat 1 van de nokkenassen gebroken is. Ketting ligt er nog mooi omheen. Om de exacte schade vast te stellen zullen we de kop eerst moeten demonteren. Iemand misschien enig idee hoe zo iets nou kan ontstaan??? ca 1300 km geleden hebben we de kop eraf gehad ivm olielekkage. nwe ketspanner gemonteerd en al! (zou het misschien kunnen door verkeerd terug schakelen?)

wijtse

Robk10136 (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je de kettingspanner wel weer op de juiste manier gemonteerd.Als je de spanner uit de motor draait schiet hij naar de uiterste stand en kan niet meer terug.Je moet de kettingspanner compleet uit elkaar halen,de stift die er uitschuift moet weer via het stopje(inbus 8)naar binnen geschoven worden.Ik heb het al vaker gezien dat dit fout is gegaan waardoor motorschade ontstaat.
Gr. Rob

Mb-Spy (0) PRO, 18 jaar geleden

Volgens mij is het een verkeerde montage van de kettingspanner.

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

Er is een nwe ket spanner ingekomen, vlgs mij kan dat dan niet verkeerd gaan. tevens kan ik mij niet voorstellen dat dat dan een gebroken nokkenas kan veroorzaken

Ronald3871 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo,
RobK heeft gelijk! De ketting komt loeistrak te staan.
Het is trouwens goed te horen. Motor loopt prima maar
ketting giert enigszins.
Groet
Bert

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

cilinderkop is eraf. Er is verder gelukkig geen schade. alle kleppen zijn dicht, en er is geen afdruk op de zuigers te vinden.
Nu even informeren wat een inlaat nokkenas kost.

Waarom die nou gebroken is is mij helaas nog niet duidelijk. Het breuk vlak zit precies voorbij de 2e brug vanaf het tandwiel geteld.

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is de nokkenas misschien gebroken omdat deze vast gelopen is?

Hans

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik kan er helemaal niets aan zien. De enige reden die ik kan bedenken is dat bij het verv. van de koppakking de ketspanner eerst niet vervangen is. bij montage bleek het ket veel te strak te staan. (de motor heeft hier NIET mee gelopen!!) misschien dat dit wel het euvel heeft veroorzaakt, maar dan nog begrijp ik niet dat die breekt na de 2e brug.

mr-moh (0) PRO, 18 jaar geleden

Zeg kerel, controleer de inlaatkleppen of deze goed gangbaar zijn(dat ze goed open en dicht gaan).Kijk of de nokken as na de 2e brug, dus het achterste stukje, probeer deze met een grote tang heen en weer te draaien, kijken of hij niet is vast gelopen(lagerschalen vastgesmolten aan het nokkenas).Eerlijk gezegd ik geloof niet zo zeer in het verkeerd monteren van de spanner,want je krijgt een heel ander soort schade dan deze. Dit moet je zoeken bij het inlaatnokkenas zelf.MVG.

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

motor loopt inmiddels weer, nwe as kost 377! goede gebruikte gevonden voor 105. Vlgs de leverancier van de gebruikte komt het sinds kort wel vaker voor. Dit stelt mij enigszins gerust.

mr-moh (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik zou toch speuren naar de oorzaak! Want dat is net zo belangrijk, stel dat het de kettingspanner is, wat er wordt gesuggereerd door de heren hier boven, die de boosdoener is dan krijgt deze wagen over een tijd geheid weer de zelfde problemen. De oorzaak is net zo van belang als de oplossing!MVG.

Robk10136 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is de nokkenas eraf geweest bij demontage van de cilinderkop en zoja is de nokkenas dan in de juiste volgorde van de legerkappen gemonteerd.Leeg duwen van de klepstoters wil ook nog wel helpen.Bij volle klepstoter komt er een hoge kracht op nokkenas.

Gr. Rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.