beste,
Sinds 2 maanden volgende probleem met W-203, 200 CDI bwj 2001, 265000 km ---> na ongeveer 10 km rijden gaat de motor in noodloop, komt niet boven de 3000 toeren.
De wagen binnen gedaan bij een onafhankelijke mercedesverdeler met volgende uitleg;
- foutlezing: turbodruk te laag, actie toen ondernomen, wegens dat de wagen al 265000 km heeft gedaan hebben we de roetfilter doorgeklopt.
---> dit zonder resultaat
- Volgende foutlezing nog steeds turbodruk te laag, volgende actie was het vervangen van de inlaatcollector met regelkleppen en regelmotor dit spijtig genoeg eveneens zonder resultaat. wel heb ik al heel de tijd het gedacht dat de motor onderin trekkracht verloren is, ook als hij niet in noodloop draaid.
-Volgende foutlezing nog steeds het zelfde, turbodruk te laag, nu heeft men een klep op de turbo vervangen met het zelfde resultaat ---> niets dus.
Dit alles is al 2 maanden bezig, ik doe de wagen morgen terug binnen en vertrek 2 weken in verlof, iemand misschien dit al meegmaakt of suggesties voor dit probleem.
Bedankt op voorhand om mee te denken
Groeten Gino
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
we vernemen het wel na 2 weken of het opgelost is .
gr
kan paar dingen zijn ik heb er ook 1 gemaakt kijk goed of alle zerkeringen goed zijn en onder de stoel ziten ook zerkeringen er waren twee kapot aan de zijkant naast de stoel en als dat niet is je sta voor de auto berijderkant bij de klep zit ook een klein ding kan ook kapot zijn dan werk de turbo niet die ik heb was de zerkering loop nu goed
12 jaar
Als er zekeringen deect zijn komt dat meteen terug met uitlezen, lijkt me dus vrij sterk.
Ik heb niet veel turbo's vervangen van mercedes omdat ze mijnsinziens weinig kapot gaan, maar het KAN natuurlijk altijd zo zijn dat de turbo de geest geeft.
Je kan proberen of je speling voelt in de hoofdas van de turbo, maar je moet wel even sleutelen om erbij te komen....
Als er zekeringen deect zijn komt dat meteen terug met uitlezen, lijkt me dus vrij sterk.
Ik heb niet veel turbo's vervangen van mercedes omdat ze mijnsinziens weinig kapot gaan, maar het KAN natuurlijk altijd zo zijn dat de turbo de geest geeft.
Je kan proberen of je speling voelt in de hoofdas van de turbo, maar je moet wel even sleutelen om erbij te komen....
beste,
bedankt al voor de reactie's.
Ik ben nog steeds in het buitenland maar heb gisteren gebeld met de garage, het volgende is mij telefonisch meegedeeld. Er is nog een vacuumverlies gevonden aan de regelventiel die de uitlaatgassen gedeeltelijk terugstuurd naar de inlaat, milieukwestie?
hierdoor zou het gehele vacuum systeem te weinig onderdruk gehad hebben en het turbodruk regelventiel niet correct gewerkt hebben.
Ze hebben een kleine testrit gedaan en het probleem blijkt niet onmiddelijk terug te komen, ook dacht men dat het motorkoppel op lage toeren terug verbeterd is.
Maandag 8 oktober ga ik de wagen ophalen en onmiddelijk een grote testrit doen.Op hoop van zegen!
Ik hou jullie op de hoogte
Groeten Gino
12 jaar
vergeten te vermelden,
het ventiel hebben ze afgekoppeld van het vacuumsysteem om zo de vacuumlek te dichten
grtz Gino
12 jaar
Opgelost;
Reeds meer dan 100 km gereden en de motor is nog steeds niet in noodloop gegaan, ook heb ik het gedacht dat het koppel bij lage toeren ook terug verbeterd is.
Hopelijk is dit mijn laatste bericht over dit probleem.
Allen bedankt voor de reaktie's
groeten Gino
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar