Mercedes-Benz 220: c 220 slaat niet aan

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 70kw

Hallo, ik heb hier een Mercedes 220c diesel van 95 .
Klant valt al rijden stil .
Uitlezen kan ik niet .
gecontroleerd :
gloeibougie's oke en stroom is ook aanwezig .
lucas pomp : zuigd diesel aan , maar wel traag .
Op de injectoren , als ik de vijzen los zet komt er op alle 4 : mazout dus normaal oke .

mazoutverwarmer ook al eens van tussen gehaald .
En mazout via een potje direct op de pomp .

Ik denk dat de mazout druk niet hoog genoeg is voor de vertuivers te openen .

Op de pomp ,staan 2 kleppen , daar komt ook stroom op .

alarm ? lampjes aan spiegel branden NIET .
Ging dit ervoor weet ik niet , en kan klant ook niet bereiken voor 14 dagen , dus kan ik het niet vragen .

Wat denken jullie ervan ?
START WEL MET START PILOT.
Groeten David

david 05

Geplaatst door david 05 (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

olds1972 (0) PRO, 13 jaar geleden

je krijgt wel gasolie bij de verstuivers ?

david 05 (0) PRO, 13 jaar geleden

op de leidingen van de verstuivers wel , spuit eruit
maar de verstuivers zelf heb ik ernog niet uitgedaan
dus of er daar brandstof uitkomt weet ik niet .?

david 05 (0) PRO, 13 jaar geleden

nu branden de lampjes op de spiegel wel , andere sleutel in handschoen bakje gevonden .

Als de auto vast is : pinkt er links een rood lampje
en als ik hem open doe en klaar voor te starten pinkt er rehts een groen lampje en dat gaat dan uit .

er brand in totaal maar 1 groen .

Heb de 2 kleppen die op de lucas pomp zitten bovenaan , er eens afgedaan en daar zie ik niets aan .
Er komt stroom op , maar geen massa , heb er al zelf eens massa op gedaan via mijn diodetester en ook dan gebeurt er niets en ook niet hoorbaar aan de kleppen .

Rechts aan de ecu , zit er , denk ik nog maar pas een nieuw relais met 2 zekeringen van 15 amp .

Daar komen veel stromen op en 1 massa .
Op de middelste pen heb ik ook een negatieve en heb daar eens stroom opgezet en dan hoor ik iets kliken onderaan de pomp .

Injector leiding druppelt wel , maar veel is het niet.
Ook al een handmatig opvoerpompje ertussen gezet voor beter te kunnen ontluchten, maar geen resultaat .
Enkel op start pilot start hij .

Sorry maar veel van die wagens krijg ik hier niet binnen en weet daar niet zo veel van .

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

deze motoren zijn heel gevoelig voor lucht in het brandstofsysteem. zelf al vaak meegemaakt dat deze auto's daarop stilvallen. Zie je rond de brandstofleidingen aan de voorkant van het blok wat zweet plekken van diesel? vervang eerst een de o-ringen van het brandstofsysteem. hierover is al veel geschreven. gebruik even de zoekfunctie rechts bovenin het scherm.
succes!

david 05 (0) PRO, 13 jaar geleden

neen alles is droog en de zoek functie heb ik al gebruikt .

david 05 (0) PRO, 13 jaar geleden

volgens mij is de druk niet hoog genoeg voor de injectors doen open te gaan .
omdat : er gasolie uit de leidingen spuit als il de leidingen los zet aan de injectors .
als ik een injector moest demonteren en zo staten zou ik zien of hij spuit of niet .
ik heb wel ook gezien dat de toeren teller niets omhoog gaat als ik start .??
volgens mij is de hoge druk pomp stuk , maakt ze geen druk genoeg meer .

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

kun jij zien of de diesel met bv 100 bar uit de leiding komt of met bv250 bar? volgens mij kun je daar niks aan zien. ja,dat er diesel naar de verstuivers gaat,maar meer niet...
draai de retourbout van de dieselpomp eens los,komt hier met starten genoeg brandstof uit???

david 05 (0) PRO, 13 jaar geleden

daar komt gasolie uit maar niet veel .
En zeker geen lucht .
Als ik de retour vijs open zet en pomp met mijn handopvoerpomp ( peer ) komt de gasolie er goed uit gelopen .

Aan lucht zal het zeker niet liggen .
Ik zou moeten kunnen proberen of er mazout uit de injector komt , als er daar uitkomt zou ie moeten draaien , of wel is er een anderr probleem .( bovenaan de injector aan de leiding komt er gasolie)

Maar ik kan voorlopig deze test niet doen omdat ik zo geen sleutel heb om die diep zittende injectoren eruit te halen .

david 05 (0) PRO, 13 jaar geleden

vandaag injectors eruitgedaan en zo aan de pomp .
Gestart en komt geen duppel mazout uit .
Voor de injectors aan de aansluiting van 14 wel .
Dus volgens mij : geen druk genoeg .
Pomp kapot .
Juist of niet .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.