Geachte Lezers,
Afgelopen zaterdag begon de motor ineens onregelmatig te lopen en sloeg af, het was gelukkig vlak bij huis maar ja daar sta je dan. gebrobeerd te starten maar nee hoor niet aanslaan, het viel me gelijk op dat ik de benzinepomp niet hoorde, ik dacht nou 2 ton op de klok zou best is kunnen, maar voor de zekerheid toch maar stroom op de pomp gezet en ja hoor doet het gewoon, ik dacht eens kijken of de bougies wel vonken, nou ja dus en de bougie was ook nat (benzine) Maandag dealer gebeld, monteur gesproken en die zei achterin zit het relais voor de pomp lus pootje 30 eens door met 87 dan moet de pomp het doen zo gezegd zo gedaan en ja hoor pomp doet het maar hij wil nog steeds niet aanslaan, en tja nu weet ik het niet meer, ik hoop dat iemand mij kan helpen
alvast dank Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is heel goed mogelijk dat de slang onder het inlaatspruitstuk er uit is geschoten. Dit is de slang van het stationair omloop systeem.
worden de injectoren wel aangestuurd ??
Heren dank voor de snelle reactie, heb gisteravond even snel gekeken of er een slang los zat maar dit is op het eerste gezicht niet het geval, zal morgen voor de zekerheid nog is goed kijken.
En dan nog een vraag aan Dennis, moet ik gewoon het stekkertje van injector doormeten,(multimeter erop en starten maar en dan kijken of er stroom op staat) of moet ik er één uithalen en kijken of er benzine uitkomt als ik start ?????
19 jaar
Je zei dat de bougies nat waren van de benzine, dus injectoren spuiten wel degelijk, ik denk dat je een nieuwe benzine filter moet monteren en kijken naar de elektrische eenheden, zoals de bougies, de rotor, de verdelerkap en de bougie kabels en de condensator, ik hoor het wel,MVG.
Nog bedankt voor de reacties en ik hoop dat iemand het onderstaande nog even wil bekijken ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Alvast dank Pieter
Ik heb gisteren eens goed gekeken en er zit(ten) geen slang(en) los maar ik had de eerste keer alleen de eerstse bougie eruit gehaald en die was nat, nu heb ik ze alle vier los en schoon gemaakt daarna gecontroleerd op vonk en ze vonken alle vier toen weer in elkaar gezet
Een multimeter op de stekkers van de injectors gezet contact aan en de meter gaf al een waarde aan, toen gestart en zag de meter oplopen dus volgens mij worden de injectoren wel aangestuurd (motor sloeg niet aan) vervolgens de bougies weer los genomen en deze waren droog (ik denk dat er de vorige keer nog een beetje rest benzine aanzat ja een stomme fout ik weet het) Ik heb de leidingen onder de motorkap bij het schutboord los gemaakt eerst de bovenste daar zat wel benzine in maar toen ik de pomp aan deed kwam er niets uit toen de onderste en ja hoor de benzine spoot eruit dus vogens mij is bovenste een retourleiding en de onderste de aanvoerleiding ??? dus de benzine komt tot aan verdeler teminste ik denk dat de verdeler is een zilver/metaal kleurige buis waar de injectoren aan vast zitten en aan de uiteindes de brandstofslangen aan gemonteerd zitten aan de bovenkant van deze buis zit ook een hoge bronse bus deze eruit gedraaid en en zag wel benzine zitten, toen maar gestopt want nu gaat het allemaal boven mijn pet. ik hoop dat iemand nog een idee heeft
Oh ja nog iets leuks deze auto heeft geen verdeelkap, rotor en bobine want dat hebben ze allemaal in computer gebouwd en ik hoop niet dat die kapot is want die kost een euri of 1600 ex
Groetjes Pieter
19 jaar
Kijk eens even of de zekering van de overspannings-beveiliging ook stuk is. volgens mij zit deze bij de accu.
19 jaar
overspannings relais en brandstofpomp relais nagekeken beide zekeringen heel.
19 jaar
Pieter, kijk of de benzine-drukregelaar goed functioneert, deze laat het weleens afweten, ouderdom,MVG.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar