Mercedes-Benz C-Klasse: c220 cdi

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

vorige week had me auto haast geen vermogen katalysator vervangen en reed weer als nieuw,nu een week later weer het zelfde probleem
er zitten 2 katalyatoren ik heb de middelste vervangen zal de eerste nu dicht zitten,heb ook de druk omvormer vervangen maar daar ligt het niet aan,als ik nu gas geef komt er ook wat zwarte rook uit de uitlaat dat had ik vorige keer ook,wie weet wat ?

robbie1962

Geplaatst door robbie1962 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

nicwil (0) PRO, 13 jaar geleden

best uitlezen - inlaatkanaal kleppen systeem nazien op werking vanaf 30°c temperatuur treden ze eerst in werking als ik me goed voor heb
met star kunt u ze aansturen

robbie1962 (0), 13 jaar geleden

maandag uitlezen dat ga ik zeker doen , 2 jaar heb ik de c 220 cdi nooit geen problemen ,en nu 2 keer in een maand,zodra ik meer weet meld ik me weer

nicwil (0) PRO, 13 jaar geleden

hoeveel km heht u

robbie1962 (0), 13 jaar geleden

275000

nicwil (0) PRO, 13 jaar geleden

vermoet dan toch kleppensysteem ( inlaatspruitstuk van plastiek) 500€ plus 3,5 werkuren en misschien nog stelmotor 160€
als het dit een vrij duur herstelling-- ik hoop voor u dat ik er naast ben.

suc6

PeterK011 (5), 13 jaar geleden

Indien het kleppensysteem defect is (soms ligt er gewoon een stang af zodat de kleppen ongestuurd sluiten)doet U beter het volgende:U demonteert het inlaatspruitstuk,haal de 4 kleppen eruit,Vul de gaten op met inbusbouten van langs binnen,monteer borgmoeren langs buiten zodat ze niet loskomen.De stappenmotor laat je hangen(stangen verwijderen) en gewoon zijn werk doen,dus eigenlijk beweegt het motortje wel maar stuurt niks meer aan.Zo krijg je geen foutmeldingen.Er rijden al verschillende auto's zo rond zonder problemen.De oudere cdi's met aluminium spruitstuk hebben geen last van dit probleem. Degene met kunsstof spruitstuk wel.
Mvg

nicwil (0) PRO, 13 jaar geleden

alumium spruitstuk hebben zelfde probleem---stang eraf en kogelkop(plastiek slijt weg op klepje en kopje van vacuumpotje) kleppen vastkoeken
alleen is te herstellen een heelpak goedkoper 4 x setjekleppen en vacuumpotje

robbie1962 (0), 13 jaar geleden

als ik de auto start en gas geef ,lijkt wel of hij vermogen zat heeft maar als ik weg rijd komt hij langzaam op snelheid,niet harder dan 120 soms net of de turbo het niet doet het zelfde als de vorige keer katalyator toen vervangen en reed hij weer super ,morgen eerst maar uitlezen,ik hou jullie op de hoogte

robbie1962 (0), 13 jaar geleden

probleem opgelost vacuumpotje dat voor de kunsstof spruitstuk zit [naald] bleef hangen schoongemaakt met remmen reiniger,rijd weer als nieuw ,bedankt voor het meedenken allemaal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.