Mercedes-Benz C-Klasse: C220 W203 verschillende mankementen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: C220

Hallo allen,

Ik heb een mercedes C220 cdi (avantgarde) uit 2002 die 265.000km heeft gelopen. Nou heeft de auto de laatste tijd wat probleempjes gekregen. Hieronder zal ik de problemen beschrijven en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

1. Wanneer ik de auto uitzet schudt (best hevig) de motor. Ik heb de motorsteun al vervangen (deze was ook aan vervanging toe), maar het probleem blijft hetzelfde.

2. Mijn C220 heeft Bi-xenon en dus ook koplampsproeiers. Als ik op het knopje druk van de koplampsproeiers (met deuren dicht) hoor ik het motortje wel, maar er gebeurt verder niks. Ook merk ik, wanneer ik op het knopje druk, dat de manier waarop de motor (van de auto) draait veranderd (misschien is dit normaal).

3. Mijn SRS lampje begon laatst te branden en gaat niet meer uit. Ik heb de auto uit laten lezen en krijg de volgende meldingen hiervoor.
- B1025 ONTSTEK. BESTUURD. AIRBAG 1-R12/13
WEERSTAND ONTSTEKINGCIRC. ONJUIST
- B1027 ONTSTEK. BESTUURD. AIRBAG 2-R12/14
WEERSTAND ONTSTEKINGCIRC. ONJUIST

4. Onder de bestuurdersstoel zag ik een slangetje liggen dat uit de chassis komt. Wanneer ik het contact aan doe komt er lucht uit het slangetje. Weet iemand waar dit slangetje hoort?

5. Tijdens het uitlezen was er nog een foutmelding boven water gekomen. die luidt als volgt:
- B107B MULTIFUNCTIE ECU-N10-1
Regeleenheid

Ik hoop echt dat iemand antwoorden/oplossingen heeft voor de genoemde mankementen.

Mvg,

merrie

Geplaatst door merrie (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

koende2 (0) PRO, 12 jaar geleden

1. Ik zou zowiezo alle motorsteunen vervangen en ook de steun van de bak.

2. Doen geen van beide koplamp sproeiers het? Je kan denken aan een slecht motortje
of evt een losse leiding (of gescheurde) Maar dan zie je hem wel ergens lekken.
Of een verstopte of afgeknelde slang... maar dit is erg onwaarschijnlijk.
tenzij de auto schade heeft gehad..

3. Is deze fout actueel of komt hij na een tijdje weer terug?
Je kan hierbij denken aan de stekker achter op de stuurkolom (als hij niet aktueel is)
Wel actueel zou ik eerder denken aan je verbinding in je stuurkolom naar de airbag toe (wat vroeger de contact spiraal was)

4. Is dit een grijs slangetje?
Als je multicontour stoelen hebt is dit de aanvoer van de lucht na het verdeelpunt op je stoel.
Deze zou op de stoel moeten komen op die balk waar ook al die stekkers opzitten (aan voorzijde en onderzijde stoel)

5. Dit is je sam voor zonder klachten zou ik me hier niet druk om maken.
Deze regeleenheid regelt je licht komplampspoeirs claxon ed.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Als de motor wordt gestopt moet de vacuumgestuurde gasklep sluiten voor enkele ogenblikken. Zoniet controleer het vavuum en /of het membraam in het ronde houdertje. Bij sluiten krijgt de motor geen inlaatlucht .......dus ook geen compressie. Die defecte rubbers zijn geen oorzaak hooguit een gevolg. Succes.

desje (0), 11 jaar geleden

volgens mij is de vraag 5. die melding met regeleenheid , als je die oplost dan ben je heel ver geholpen. maar onder tussen ben je al geholpen denk ik en ben beniuewd naar de oplossingen
grt
desje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.