Hallo,
Ik heb hier een MB type 204; 100kW.
Als de auto werd gestart, ging het oranje motorblokje (motorstoring) direct branden, volgens de chauffeur ging het lampje van de tractieregeling soms ook branden. Ik heb de auto laten uitlezen in de garage. De fout die de computer aangaf was een massasluiting op de EGR klep. Deze fout kon niet gewist worden.
Nadat de auto is uitgelezen is de motorstoring op het dashbord als bij wonder verdwenen!!!
Mijn vraag is nu of er iemand weet welke waarden (spanning, weerstand,...) ik moet meten op de EGR-klep en/of op de aansluitingsfiche ervan, zodat ik deze kan uitmeten moest de auto terug binnenkomen met de motorstoring (wat ik wel verwacht).
MVG
Raf
Geplaatst door Fakke (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
koende2 (0) PRO, 12 jaar geleden
Waardes weet ik zo niet maar deze motoren hebben vaker last van
problemen met de EGR klep.... Is bij de dealer bekend.
Zit de wagen niet meer in garantie??
Fakke (0), 12 jaar geleden
Sinds januari buiten garantie dacht ik.
Zal dit voor de zekerheid een checken.
Fakke (0), 12 jaar geleden
Egr klep vervangen en alle problemen weg.
ovi (0), 12 jaar geleden
En nu zorgen dat je af en toe dat ding eens goed opentrekt of hij zit binnen de kortste keren terug vol roet!
Bij de campers zien we dat probleem ook veel aangezien hier meestal (te) voorzichtig mee gereden wordt!