Mercedes-Benz C-Klasse: C220CDI '2001 gaat niet van contactslot

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2155cc

hoi iederen

Heden weer een problemcar binnen.

Voertuig heeft volgend symptoom :

's Morgens krijgt klant hem niet van z'n contactslot af. Na veelvuldig
proberen (met beide sleutels) gaat het contactslot van z'n slot en kan ie starten.

Overdag NOOIT geen problemen mee, enkel 's morgens.

EZS uitgelezen. Enkel een canbusstoring tussen EZS en motor, maar heb ik al
veel gezien, ook bij auto's die het wel doen.

Ik denk richting EZS zelf, maar daar het een vrij dure operatie is, en er overdag géén
problemen zijn : iemand nog een idee?

gr
Stefan

Verlintje11759

Geplaatst door Verlintje11759 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

nic (0) PRO, 16 jaar geleden

controleer accuspanning na nacht stilstand. de sleutel gaat in 2 stappen 1 plaatsing in slot. sleutel wordt elektrisch opgenomen. 2 sleutel kan NAV gegevens uitwisseling met regelenheid en goedkeuring draaien en zo contact maken en starten. waar gaat het bij jouw precies fout???

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=nic]controleer accuspanning na nacht stilstand. de sleutel gaat in 2 stappen 1 plaatsing in slot. sleutel wordt elektrisch opgenomen. 2 sleutel kan NAV gegevens uitwisseling met regelenheid en goedkeuring draaien en zo contact maken en starten. waar gaat het bij jouw precies fout???[/quote]
Hai Nic

Bedankt voor het meedenken!

Wij dachten in eerste instantie ook aan de batterijspanning na een nacht stiltand. Daarom plaatsten we reeds een nieuwe
batterij. Probleem blijft zich echter voordoen. Batterijspanning na een nacht stilstand nog niet kunnen opmeten daar het voertuig
hier nog niet overnacht heeft. We laten het voertuig volgende week binnenkomen om het even allemaal zelf uit te kunnen zoeken.

Na veelvuldig sleutel in/uit het contactslot te halen, gaat ie van z'n slot en start ie moeiteloos. Accu lijkt me dan ook
nagenoeg uitgesloten, maar géén uitsluitsel alovrens zelf even te kunnen nameten nietwaar.

Sleutels kunnen dus effectief niet omgedraaid worden/worden niet herkend.
Had nog 2 foutcodes gevonden in motorgedeelte ivm het starten: P2201 en B1000. EZS gaf ook die B1000 aan geloof ik.
(Canbusstoring tussen EZS en rekeneenheid geloof ik)

gr
Stefan

nic (0) PRO, 16 jaar geleden

als beide sleutels hetzelfde probleem geven kun je er wel vanuit gaan dat de ezs het probleem is zeker met de b1000 storing. er is DMV de DAS een nauwkeurige testprocedure die zeker voor garantie gevallen nauwkeurig gevolgd moet worden dus dat zou nog een optie zijn maar je vermoeden is denk ik ook juist.

gsm3845 (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze week zelfde probleem gehad.
EZS vervangen.

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi Nic&GSM3845

Bedankt voor jullie bijdrages!

De EZS is besteld bij lokale dealer. Is wel heel omslachtig geworden bij
de dealer. Er moet een volmacht door de klant etc. afgeleverd worden. Ging vroeger
vlotter. Ook zo omslachtig bij jullie in Nederland?

Gr
Stefan

Vex (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo,

Heb hetzelfde probleem hier.

Moet deze ezs module ingeleerd worden? Hoe? Ik heb iets gelezen van werkplaatssleutel.

Zou dit lukken met een reflex diagnose toestel?


Mvg,

Verlintje11759 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoi

De EZS komt met een oranje werkplaatssleutel. Deze activeert de EZS.

Daarna de originele contactsleutels in het contact plaatsen en binnen de paar seconden
gaat het contactslot open. Je kan het verloop zelfs zien op het dashboard meen ik
me te herinneren.

In principe heb je dus géén diagnosetoestel nodig om deze klus te klaren.

Mvg
Stefan

Vex (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Verlintje11759]Hoi

De EZS komt met een oranje werkplaatssleutel. Deze activeert de EZS.

Daarna de originele contactsleutels in het contact plaatsen en binnen de paar seconden
gaat het contactslot open. Je kan het verloop zelfs zien op het dashboard meen ik
me te herinneren.

In principe heb je dus géén diagnosetoestel nodig om deze klus te klaren.

Mvg
Stefan[/quote]
Bedankt,

Vex (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Verlintje11759]Hoi Nic&GSM3845

Bedankt voor jullie bijdrages!

De EZS is besteld bij lokale dealer. Is wel heel omslachtig geworden bij
de dealer. Er moet een volmacht door de klant etc. afgeleverd worden. Ging vroeger
vlotter. Ook zo omslachtig bij jullie in Nederland?

Gr
Stefan[/quote]
Dit is nog erger,

Ik ben net terug van de dealer,
Volgens lokale dealer mag ik het stuk wel bestellen maar mogen ze het niet meegeven/afleveren aan de gevolmachtigde of eigenaar. Dus nu ben ik 'verplicht' om de wagen naar de dealer te vervoeren. ???

"winstbejag"

Kan dit zo maar??

Verlintje11759 (0) PRO, 14 jaar geleden

Er circuleert inderdaad een rondzendbrief van Mercedes uit die het leveren van
diefstalgevoelige onderdelen, waaronder EZS, motorstuurdozen etc., verbiedt
zonder dat het voertuig in de officiële werkplaats is binnengebracht.

Je kan mss nog eens een andere dealer proberen die het hier zo nauw niet
mee neemt, anders zit er niks anders op dan de wagen bij de concessie binnen
te brengen.

Montage van een EZS benodigt niet zo veel werk, de rekening zal dus niet zo heel hard
oplopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.