Hallo,
Ik ben bezig met een mercedes C200 cdi.
Auto rookt enorm zwart bij acceleren, in mindere mate bij stationnair draaien.
Bij de foutcode uitlezing geeft hij aan , signaal te groot van inlaatlucht temp. sensor.
Na wissen foutcode blijft hij enkele minuten weg.
Spanning op temp. sensor komt overeen met geg. Autodata.
Na brandstof vergelijkingstest verstuiver 4e cilinder vervangen afwijking 3,8 mm/S
Nu is vergelijking .
Cil, 1 -0,7 mm/S
Cil. 2 0,5 mm/S
Cil. 3 0,6 mm/S = 4e cilinder 1-3-4-2
Cil. 4 -0,4 mm/S
Druk brandstof rail stationnair 25 Mpa op toeren 76 Mpa
Lucht maasa meter stationnair 353 mg/s op toeren 585 mg/s
Koelwater 83,2 gr C
Luchttemp. inlaat stationnair 27,4 gr C. op toeren oplopend tot 40gr. C.
Regelstang turbo beweegt. Magneetklep regelstang turbo beweegt.
Druk turbo stationnair 1022 Hpa
Bij accelereren kort 1900 Hpa daarna teruglopend tot 1500 Hpa.
Auto trekt goed
Ik kan niet goed controleren of deze waarden juist zijn.
Wie kan mij helpen met een oplossing.
Gerard.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De retourwaarde verstuivers zijn prima. Hangt een beetje af van de foutcode die eventueel terug komt. inlaatluchttemp sensor komt vaker voor als storing maar is meestal niet het probleem. belangrijk is de rijstijl van klant als deze zeer rustig in laag toerental en korte ritjes is gaat ie enorm vervuilen wat een tijd duurt voordat dit weer weg is een pittige proefrit schoonblazen is dan noodzakelijk. als de man een normale/pittige rijder is controleer dan luchtfilter op doorstroming sommige imitatie filters kunnen deze problemen veroorzaken. controleer of de variabele inlaatluchtkleppen (niet de kleppen van de motor) allen bediend worden en volledig open gaan er zit een stelmotor onder inlaatspruitstuk. kogeltjes van de verbindingsstangen komen vaak door slijtage/ouderdom los. en de EGR regeling vertoond wel eens storing waardoor er ongewenst uitlaatgassen te veel worden meegevoerd.
luchtmassa meter
Uiteindelijk een retourhoeveelheidsmeter gekocht , opvangbekers met slangen van leitenberger.
De 3e verstuiver lekte zo erg dat de opvangbeker in no time half vol was .
Van de andere cilinders was alleen het retourslangetje gedeeltelijk gevuld.
Na montage ruilverstuiver, goed lopen zonder zichtbare rookontwikkeling bij het acceleren.
In dit geval om diagnose te stelllen een combinatie van Bosch kts en Leitenberger opvangbekers.
Bedankt voor het meedenken.
Gerard.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar