close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: Cabrioletkap Mercedes E220 1998 (W124?)

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2200

Hallo,

Heb een probleem met de cabriolet kap van de wagen.
Als ik de bedieningsknop activeer voor het openen van het dak, zakken de ruiten. Dan wil het dak achteraan ontgrendelen maar werking stopt meteen. Ook de pomp stopt met draaien. Als ik de bedieningsknop blijf activeren gaat na enkele seconden wachten de pomp weer enkele sec in werking en wil het dak weer gaan ontgrendelen. Als deze situatie zich een aantal keer heeft herhaald gaat het dak plotseling wel helemaal open.

Bij het willen sluiten hebben we net hetzelfde probleem, maar nu met de afdekking (over de ruimte waar de kap in ligt)

Olie van het systeem heb ik op niveau gebracht. ik dacht eerst aan lucht, maar zou denken dat dan na een keer de kap geopend en gesloten te hebben, dat het beter zou moeten gaan, maar dat is helemaal niet het geval. Of ik ze meteen weer wil open doen of na een uur, dag, maakt niet uit. Blijft hetzelfde verschijnsel.

Iemand nog tips naar wat ik kan kijken?


Alvast bedankt.

Geplaatst door

Koen lequipe (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ontluchten gaat niet in 1 keer , je zegt dat je olie kwijt bent , is deze nu nog wel op peil dan ? als je een flinke lekkage hebt , ga je het niet winnen.
Dit zou trouwens niet verklaren waarom hij , na een paar keer proberen wel werkt .
Gaat er niet ergens iets te zwaar , waardoor de pomp op zijn interne veiligheid uitvalt.
Wordt de pomp erg heet ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

heb dak toch al een aantal malen open en dicht gedaan en blijft net hetzelfde.
Olie is nog steeds op peil nu. Heb ook de bekleding in de koffer en in de kap-bak al gedemonteerd en zie toch niet meteen iets van lekkage.
Iets zwaar gaan kan natuurlijk, maar zou me verwonderen omdat eens het dak vertrokken is alles goed gaat.
Of pomp warm wordt moet ik dan nog eens nazien, maar zou dit al na de eerste actie kunnen zijn?

Koen lequipe 0

11 jaar

Als bv de ontgrendeling niet goed vrij komt , en hij blijft wel pompen , zal hij uitvallen op overbelasting.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

dat begrijp ik.
Misschien leg ik het fout uit, maar de vergrendeling komt los en de pomp stopt al met draaien. Als je dan de knop blijft activeren gaat de pomp na enige tijd weer enkele sec draaien enz. je ziet hat dak achteraan dan een kleine beweging doen en stop dan, omdat de pomp ook stopt. na dat deze situatie zich een aantal keer heeft voorgedaan (schat 8 à 10 keer) is het ineens vertrokken. De pomp blijft dan draaien en dak gaat in 1 keer open of dicht.

Koen lequipe 0

11 jaar

Slecht relais ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Koen, graag reageren door je bericht te tikken in het witte vak hieronder : "Antwoord direct" en niet door middel van citeren.
Het voorgaande bericht hadden we al gelezen...

mvg.
moderator Problemcar

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.