Hallo allemaal,
hierbij heb ik het volgende probleem.
In mijn auto krijg ik de volgende meldingen.
Storing ESP Display, ABS Display en een Display storing waarbij een hoogspanning teken te zien is.
De auto start wel maar schakelt niet, stuurbekrachtiging gaat zwaarder, snelheidsmeter werkt niet meer en de parktronikc springt op rood met daarbij behorende piep.
Ter verduidelijking voeg ik wat foto,s bij
[url=http://postimage.org/image/x82c0emlj/][img]http://s7.postimage.org/x82c0emlj/IMG_01...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/a0nxo3kyj/][img]http://s1.postimage.org/a0nxo3kyj/IMG_01...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/41w44hbn5/][img]http://s8.postimage.org/41w44hbn5/IMG_01...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer eerst eens de accuspanning,alsook de werking van de alternator.indien deze oké,dan best eens uitlezen...
Die is goed. Nieuwe accu zit er ook in. Is ook uitgelezen met normale diagnose als met een STAR. Esp module en SAM module uit gewisseld. De auto blijft in de noodloop
11 jaar
heb je iets gedaan met de auto voor dat je de storingen kreeg?
bijvoorbeeld iets ingebouwd? laats ook gehad met e klasse waar ze xenon hadden ingebouwd. hoop storingen gehad hierna
11 jaar
Nee niet echt. Deze probleem kwam af toe opduiken. De eerste keer dat ik dit mee maakte was dat ik de hele avond en nacht gereden heb door plassen water in Amsterdam. Ik ben namelijk een taxichauffeur. De daarop volgende keer dat ik de zelfde probleem kreeg was ik op weg naar Hengelo en reed met een snelheid van 180 km op de snelweg.
Even een voorgeschiedenis. Mijn auto heb ik niet zo lang. Toen ik deze auto kocht wist ik niet dat de auto een lekkage had. Bij een beurt die ik heb laten uitvoeren kwam naar voren dat er water in het ESP module zat. Deze is toen vervangen. Bij diverse diagnoses bleek dat er geen communicatie was tussen de computers van de auto. Advies was de SAM module vervangen. Deze heb ik dus nu vervangen. En vermoedelijk heb ik de dikke rode draad die de SAM module van stroom voorziet per ongeluk tegen de carrosserie aangedrukt. Mijn auto heeft 3 weken bij de garage gestaan. Ze hebben daar alles nagelopen zelf een star diagnose uitgevoerd. Ze hebben zelf de ESP en SAM module uit een goed functionerende auto omgeruild. Dit alles heeft niet tot resultaat geleid.
11 jaar
Advies:uit laten lezen, bij noodloop is er altijd een foutcode...
De auto heeft 3 weken bij de garage gestaan. Is al ook uitgelezen met een normale en een star diagnose. Dus als er een foutcode zou zijn dan had de monteur het probleem al kunnen op lossen????
11 jaar
Dat zou je wel denken ja,...
Maar het probleem is er nog. Als de garage het niet kan vinden wie dan wel???? De auto geeft mij alleen maar hoofdpijn en een lege beurs. Gezien dat ik afhankelijk ben van mijn auto. Geen auto geen werk dus ook geen omzet.
11 jaar
Welk gedeelte staat nu volgens jou in de noodloop dan? Op deze manier worden we er allebei niet wijzer van...willen je toch graag helpen maar dat is niet altijd even makkelijk van achter de pc, met waarnemingen van iemand anders... monteurs willen graag zelf voelen,horen,meten en kijken...maar dat moet jij nu voor ons doen...en dat valt niet altijd mee als je niet weet wat we willen horen enof zien...maar doe je best!
De auto wil niet meer doorschakelen, blijft hoog in de toeren, stuurbekrachtiging stuurt zwaarder, PDC zowel voor als achter springt op rood,(te zien aan het controlelampje bij schakelpook), snelheidsmeter doet het dan ook niet. Volgens de laatste uitlezing is er geen communicatie met de ECU
11 jaar
Kan het zijn dat er zekeringen geknapt kunnen zijn??? Ik denk met name in de Sicherungsträger Sicherungskasten(deze zit bij de accu) of bij de Leitungsverbinder Vorsicherungsdose(deze zit in voetruimte bij de voorpassagierzijde). Want tijdens het inbrengen van de SAM module heeft de dikke rode stroomdraad per ongeluk de carrosserie geraakt. Deze draad zit op de SAM module en voorziet deze van stroom.
11 jaar
Zekeringen zijn de eerste dingen die je controleerd,en als er geen communucatie is met de ecu,heb je daar al een probleem....maar waarom is er geen communicatie? Is de stroom onderbroken of is er meer aan de hand...meten is weten!!
Precies, meten is weten.
Controleer ALLE zekeringen, in de hele auto;
dus motorruimte, laadruimte, dashboard, beenruimte onder vloerbedekking en opbergruimte reservewiel.
Met name die zekeringen van de diverse regelmodules.
Lokaties staan in het boekje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar