close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C 180: Centrale deurvergrendeling inbouwen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Beste forumleden,

Ben mijn sleutel kwijt en wil als goedkope oplossing een goedkope centrale deurvergrendeling inbouwen.
Heb al centrale deurvergrendeling op mijn auto en volgens de tekening moet ik deze aan de pomp aansluiten, maar weet niet welke draden ik moet gebruiken, heeft iemand tips of een tekening van de CV voor de W202?

Alvast bedankt

Geplaatst door

Mercedes 200D (115)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien even op het Mercedes forum kijken. https://www.mercedesforum.nl/forum/?sid=...

djoeri 0
badge

5 jaar

Dan komen we op de forum pagina, djoeri....en dan?

Hans4040 1270
badge vip badge

5 jaar

Bedankt voor jullie reacties, maar heb uiteraard de forum al uitgezocht en heb deze niet kunnen vinden voor de W202, wel voor de andere type W series.

Was al eerder bezig geweest en kwam er niet uit, vandaag ben ik weer wezen kijken en ben een stapje verder, nu krijg ik de volgende volgende, alle deuren gaan open en na weer paar draden te verzetten gaat deze weer dicht, uiteraard niet beide tegelijk.

De W202 heeft 2 stekkers bij de pomp, 1 stekker (3polig) met bruin-wit, blauw-geel, blauw-zwart.
De andere stekker (7 polig) met rood-wit, groen-wit, bruin-blauw, bruin, blauw, zwart, bruin-wit.

De nieuwe kastje van de centrale deurvergrendeling heeft 13 draden, rose, groen, bruin, bruin, rood, rood, zwart, oranje, wit, geel, oranje-zwart, wit-zwart, geel-zwart.

Volgens mij moet ik 1 draad doorknippen en daartussen 2 draden aansluiten van de centrale deurvergrendeling.
Kom er maar niet uit, daarom dat ik hier op de forum een bericht heb gepost.

Heeft deze een vacuum gestuurde CV? Dan moet er 1 draad naar de pomp voor het sluiten en 1 voor het openen naar het deurslot volgensmij naar de bestuurdersdeur, Ik heb vroeger zo'n systeem gehad in mijn W201. Dat is best een lastige want je moet daar echt wel een schema voor hebben van de auto. Ik heb nog even gezocht maar ik heb er zelf geen een meer.

Misschien dat je hier wat mee kunt, is alleen wel in het Duits: https://www.mb-treff.de/anleitungen/w202...

djoeri 0
badge

5 jaar

@Djoeri bedankt voor je reactie, heb inderdaad een vacuum gestuurde CV.
Ik ben van het weekend weer even gaan kijken, maar had jou berichtje nog niet gelezen.
Ik heb 2 draden aangesloten op de pomp en de deuren gaan wel op en dicht, alleen is de knopje dicht, open en open is dicht.
Het vervelende is dan dat de knipperlicht (knipperledje) knippert als de deuren open staan.
Verder doet de schakelaar bij de dashboard niet goed, bij sluiten gaan de deuren na aantal secondes weer open.

Ik ga jou linkje even bekijken en probeer dat dan even.
Jullie horen nog van me.

Je zou denken dat ie dan precies andersom aangesloten is, wat gebeurd er als je de draden omwisselt? Zit er toevallig een switch op het kastje waar je de tijdsduur van het signaal kan aanpassen dit is volgensmij de hoogste waarde bij een vacuum-cv. Staat ook wat over op de duits site.

djoeri 0
badge

5 jaar

Top djoeri, het is gelukt, de link die jij gestuurd had, was de juiste.
De originele (boekje) beschrijving klopt niet helemaal.

Ben weer blij, bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.