close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C 180: Hoog toerental / schudden

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 111 921, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 90

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Heb een W202 en deze auto reed als een trein. Na deze een grote beurt gegeven te hebben, begon hij kuren te vertonen. Luchtfilter, oliefilter, interieurfilter, benzinefilter zijn vervangen bij de grote beurt en de olie is ververst.
De volgende dag startte hij en ging aan, maar sloeg meteen weer af. De tweede keer startte hij en ging aan en bleef ook aan. Alleen de motor schudde heel hard en dat bleef een paar minuten zo. Na 5 minuten was er niks meer aan de hand en reed hij weer als een trein en was starten ook geen probleem. Het probleem kwam steeds weer bij een koude motor ( minimaal 4 uur niet gebruikt )
Alles na laten kijken en uit laten lezen. Kwam niks uit , alleen de melding : lambdasonde zwak mengsel.
Na een tijdje kwam ik op het idee om injectorreinigers te gebruiken en heb dit ook gedaan. 3 x gedaan en na een tijdje startte hij in 1 keer. Schudden was ook bijna weg.
Nu is er nog alleen het volgende:
Bij een koude motor gaat hij dus in 1 x gewoon aan en hij schudt heel lichtjes, bijna niet te voelen. Het toerental is hoog , iets boven de 1000. Na 1 minuut zakt hij naar de normale stand, tussen de 500 en 1000 toeren.
Alleen wanneer ik de auto start en meteen wegrijd, heb ik het volgende:
Wanneer ik dan even stilsta na een paar tellen, gaat de toerenteller naar de 1500 en als ik dan lichtjes gas geef, zakt hij terug naar tussen de 500 en 1000. Dit kan een paar keer gebeuren en na 5 minuten rijden, doet hij normaal.
Heb trouwens ook de boegies en boegiekabels vervangen en pas de gasklep gereinigd, maar dit gaf geen enkel verschil.
Bij alles wat ik kan bedenken ( lmm, lambdasonde, temperatuursensor enz) , zou die denk ik ook nog andere symptomen moeten hebben ?
Heeft iemand enig idee ?
Misschien nog meer injectorreiniger gebruiken ?

Geplaatst door

Chagatai (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eindelijk weet ik wat het is geweest. Heb zelf alles nog een keer nagekeken en heb de oorzaak gevonden. Probleem opgelost dus.
Allemaal heel erg bedankt voor de input en het meedenken.

Adios

Chagatai 0

5 jaar

Ik begrijp dat je wat teleurgesteld reageerd (Allemaal heel erg bedankt voor de input en het meedenken.)

De forumleden moeten het probleem wel herkennen om een oplossing te bieden, anders heeft het geen zin om te reageren.

Echter...zijn wij wel benieuwd wat de oorzaak was, dus als je die zou willen vermelden?

Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

5 jaar

Na de gasklep schoongemaakt te hebben, viel mijn oog op de carterontluchtingsslang. Deze loopt van het kleppendeksel richting de gasklep. Ik zag een scheur aan de achterkant van de slang. Dit bleek het dus te zijn. Vraag ik me nog af, hoe het kan, dat na die injectorreiniger , de auto wel in 1 x startte en dat het schudden bijna wegging.

Chagatai 0

5 jaar

Ik weet niet hoe je hier foto`s kan plaatsen, anders kan ik dat doen.

Chagatai 0

5 jaar

Een foto sla je eerst op, op je computer; (bv op het buroblad)
Dan klik je op de button "upload afbeelding" onder je bericht.
Selecteer de foto en klik op verzenden.

Hans4040 1240
badge vip badge

5 jaar

Ja dat dacht ik ook. Ik klik op upload afbeelding en selecteer de foto en dan krijg ik de foto onder het icoontje (upload afbeelding) en als ik dan op verzenden klik , gebeurt er niks.

Chagatai 0

5 jaar

Oh ik zie het al, je moet er ook tekst bij typen. Je kan niet alleen een foto sturen.

Chagatai 0

5 jaar

.

Chagatai 0

5 jaar

.

Chagatai 0

5 jaar

Ik heb wel te vroeg gejuicht in ieder geval. Hij deed het 2 dagen goed. Wel hoog stationair (rond de 1000) in de ochtend , maar wanneer ik wegreed, ging hij vanzelf omlaag naar rond de 800 toeren. Ik reed vanochtend echter weer weg en stond bij een stoplicht. Hij gaf ineens weer vanzelf gas (toerental ging naar de 1500 en bleef hangen). Ik tikte toen op de behuizing, waaronder de gaskabel zit en toen ging die weer naar de 800 toeren. De rest van de dag nergens last van gehad. Hij geeft dus bij een koude motor zelf gas en na 5 minuten is er niks meer aan de hand. Zit te denken aan een veertje of iets met de gaskabel.

Chagatai 0

5 jaar

Hij maakt ook bij een koude start een raar geluidje. Alsof er iets aanloopt. Duurt iets van 10 seconden en dan is het weg. [yt]https://www.youtube.com/watch?v=CRj3Gah8...[/yt]

Chagatai 0

5 jaar

Ben bij een garage geweest en die zei , dat het de ventilator is, maar na 10 seconden is het weg en dan staat de ventilator nog steeds aan en hoor je dat geluid niet meer.

Chagatai 0

5 jaar

Ik heb nog eens goed onder die behuizing gekeken, naar de gaskabel enz. Ik zie nu , dat de gaskabel boven een van de openingen (waar de behuizing ingaat) loopt. Waarschijnlijk komt de gaskabel steeds tegen de poot van de behuizing aan en blijft die daarom hangen. De vraag is alleen, waarom dat dan niet gebeurt bij een warme motor...Ik ga morgen na een koude start even zonder de behuizing rijden. Ik heb wel de gaskabel wat losser gedraaid, zodat die minder snel tegen die behuizing aankomt , maar dat rijdt niet lekker.

Chagatai 0

5 jaar

….

Chagatai 0

5 jaar

geluid
distributie nazien ,ketting tandwielen en spanner op slijtage

toerental
gasklep storing???? vervangen

willy9 0
badge

5 jaar

Gasklephuis heb ik schoongemaakt. Riemen zijn goed en tandwielen ook.
Ik kan alleen nergens de inlaattemperatuur sensor vinden.

Chagatai 0

5 jaar

Weet nu dus , dat ik geen inlaatluchttemperatuur sensor heb.
Heb wel een ander slangetje gevonden met scheuren.
Volgens mij loopt daar stuurbekrachtigingsolie doorheen.

Chagatai 0

5 jaar

Opgelost, bleek een versleten en gescheurde luchtslang te zijn. Moet je nagaan, dat zoveel garages er naar hebben gekeken en niks konden ontdekken.

Chagatai 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.