close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sl-Roadster: centrale vergrendeling

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 300

Hallo allemaal,


Probleemp(je), de centrale vergrendeling heeft altijd correct gewerkt, we hebben 1 maal de wagen ontgrendeld aan de koffer en nu lijkt het dat het systeem ontregeld is.Wanneer je de bestuurdersdeur opent blijft de pomp lopen en de koffer gaat soms mee open en toe maar de passagiers deur blijft open.Kan het zijn dat de pomp moet gereset worden? Ik heb al is geprobeerd alles open te zetten en de batt. te ontkoppelen,1 min gewacht en terug aangesloten maar did scheen niet te helpen.
Kan iemand mij helpen?


Groeten Peter.

Geplaatst door

Peter Sch (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Om deze pomp te resetten moet je de pomp zelf open doen en via een test lampje de condensors ontladen pas dan zal de pomp terug correckt werken

eddyarc 100

13 jaar

Hallo Eddy, is de pomp goed open te doen en is het duidelijk welke condensators er moeten ontladen worden.Moet de pomp aangesloten zijn?

Dank voor de info.

Peter Sch 0
badge

13 jaar

je moet de pomp terug aansluiten en dan met een test lamp de drie grote weerstanden met de testlamp spanningen trekken zowel met de testlamp aan de massa gestuurd als met de testlamp naar de plus je zult de pomp horen draaien telkens als je met de testlamp de weerstanden aantikt.
als je dit gedaan hebt doe je de pomp dicht en proberen maar.

eddyarc 100

13 jaar

Hallo Eddy, supper dank voor de info maar toch nog een vraagje.Zijn de weerstanden goed herkenbaar en als ik het goed begrijp moet ik ze stuk voor stuk aan de massa leggen en dan stuk per stuk 1 keer sturen met de accu spanning via het testlampje???Dan heb je eigenlijk 2 testlampjes nodig,heb ik het zo korrekt.Ik heb dit nl nog niet gedaan.

Groeten Peter

Peter Sch 0
badge

13 jaar

nee je kunt dat met een testlampje eerst naar de massa en dan naar de plus .de weerstanden zijn goed herkenbaar zijn 1,5cm groot en ik dacht greone kleur.
succes grz.eddy.

eddyarc 100

13 jaar

je moet de deksel van de onderkant afhalen en schoonmaken met een tandenborstel er kan oxidatie hebben plaats gevonden

de pomp heeft het nr 007 828-29 en nu 8 TZ 007 828-481 maar geef de slangen een kleur waar je ze afhaald anders heb je een probleem zoals ik

als je mij kunt aangeven waar de slangen moeten zitten er zijn drie slangen van drie verschillende lengtes

jwsdonkers 0

13 jaar

1)

willy9 0
badge

13 jaar

Er zat een vacuum leiding los op de pomp, dus was snel opgelost.

Dank voor de hulp.

Peter

Peter Sch 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.