Mercedes-Benz Sl-Roadster: centrale vergrendeling

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 300

Hallo allemaal,


Probleemp(je), de centrale vergrendeling heeft altijd correct gewerkt, we hebben 1 maal de wagen ontgrendeld aan de koffer en nu lijkt het dat het systeem ontregeld is.Wanneer je de bestuurdersdeur opent blijft de pomp lopen en de koffer gaat soms mee open en toe maar de passagiers deur blijft open.Kan het zijn dat de pomp moet gereset worden? Ik heb al is geprobeerd alles open te zetten en de batt. te ontkoppelen,1 min gewacht en terug aangesloten maar did scheen niet te helpen.
Kan iemand mij helpen?


Groeten Peter.

Peter Sch

Geplaatst door Peter Sch (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

eddyarc (0), 12 jaar geleden

Om deze pomp te resetten moet je de pomp zelf open doen en via een test lampje de condensors ontladen pas dan zal de pomp terug correckt werken

Peter Sch (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo Eddy, is de pomp goed open te doen en is het duidelijk welke condensators er moeten ontladen worden.Moet de pomp aangesloten zijn?

Dank voor de info.

eddyarc (0), 12 jaar geleden

je moet de pomp terug aansluiten en dan met een test lamp de drie grote weerstanden met de testlamp spanningen trekken zowel met de testlamp aan de massa gestuurd als met de testlamp naar de plus je zult de pomp horen draaien telkens als je met de testlamp de weerstanden aantikt.
als je dit gedaan hebt doe je de pomp dicht en proberen maar.

Peter Sch (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo Eddy, supper dank voor de info maar toch nog een vraagje.Zijn de weerstanden goed herkenbaar en als ik het goed begrijp moet ik ze stuk voor stuk aan de massa leggen en dan stuk per stuk 1 keer sturen met de accu spanning via het testlampje???Dan heb je eigenlijk 2 testlampjes nodig,heb ik het zo korrekt.Ik heb dit nl nog niet gedaan.

Groeten Peter

eddyarc (0), 12 jaar geleden

nee je kunt dat met een testlampje eerst naar de massa en dan naar de plus .de weerstanden zijn goed herkenbaar zijn 1,5cm groot en ik dacht greone kleur.
succes grz.eddy.

jwsdonkers (0), 12 jaar geleden

je moet de deksel van de onderkant afhalen en schoonmaken met een tandenborstel er kan oxidatie hebben plaats gevonden

de pomp heeft het nr 007 828-29 en nu 8 TZ 007 828-481 maar geef de slangen een kleur waar je ze afhaald anders heb je een probleem zoals ik

als je mij kunt aangeven waar de slangen moeten zitten er zijn drie slangen van drie verschillende lengtes

willy9 (0) PRO, 12 jaar geleden

1)

Peter Sch (0) PRO, 10 jaar geleden

Er zat een vacuum leiding los op de pomp, dus was snel opgelost.

Dank voor de hulp.

Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.