Voor het eerst met m'n 260SE (1986) op APK keuring geweest.
CO uitstoot bleek veel te hoog.
Dus de monteur heeft net zo lang aan de stelschroef (met inbus van boven af door luchtfilter) gedraaid totdat de CO in orde was.
Mijn auto heeft sindsdien het vermogen van een Solex.
Ik heb nu zelf getracht hierin verbetering te brengen door aan deze stelschroef te draaien, maar eigenlijk "doe ik maar wat".
En het resultaat wordt steeds slechter.
Wat ook opvalt is dat de bougies zo zwart zijn als kool.
Wie kan mij aan de procedure helpen om dit goed af te stellen?
De CO waarde interesseert me even niet; de motor moet gewoon goed lopen!
Binnenkort wil ik er toch een gasinstallatie in laten bouwen en dan wordt de afstelling door dat inbouwbedrijf gedaan.
Alvast bedankt,
Jan Hoofs
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je gewoon ergens een defect hebt en dat resulteert dan in een hoog CO.
Afstellen helpt hier niet, maar storing opzoeken en repareren wel.
Motor staat gewoon veel te rijk (door wat voor oorzaak dan ook), vandaar dat de bougies ook zo zwart worden.
Wat zit hier op? L-jetronic, K-Jetronic?
1.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar