close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 170 435: Centrale vergrendeling

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 111

Hallo,
Sinds twee weken geleden werkt de centrale vergrendeling van mijn slk niet meer zowel via de afstandsbediening als met de schakelaar op het dashboard. Ook de knipperlichten gaan niet aan bij indrukken.
Alle zekeringen overal in de auto zijn ok.
Via de forums las ik dat de PSE pomp vaak het probleem gaf. Het betreft in mijn geval de CV pomp A 210 800 0248.
Ik heb de pomp gedemonteerd en zag twee stekkers op de pomp zitten.
De ene stekker heeft 4 kabels waar ik op twee kabels stroom meet en de andere twee massa.
De andere stekker heeft 5 draden en deze stekker was geoxideerd en 1 pin was afgebroken.
Ik heb de hele stekker unit eruit gesoldeerd en daar draden in de plaats gesoldeerd en hoopte dat het probleem was opgelost.
Helaas was dat echter niet het geval. Via een sloperij kon ik een gebruikte unit kopen maar ook na aansluiting werkte de cv nog steeds niet.
Ik heb op mijn pomp ook stroom aangesloten en ik hoor dan wel een relais, op de pomp van de sloperij hoor ik dit niet. Pompje zelf loopte niet (overigens 12v direct op de pomp aangesloten en pomp loopt dan wel)
De stekker met de 5 kabels (groen, wit, bruin/geel, bruin/grijs en bruin/zalm} daar meet ik helemaal niets op, ook niet als ik de afstandsbediening op dashboard schakelaar indruk.
Ik las op een ander forum dat er ook nog een regelunit van de cv is, deze zou achter de ijzeren plaat moeten zitten aan de passagierskant. Helaas zit er bij mij helemaal geen unit achter de ijzeren plaat, alleen een paar kabelverbindingen en mijn telefoon unit. ook de kabels met de kleuren combinatie van cv pomp zag ik daar niet lopen.

Hoe kan ik de cv pomp testen op een goede werking?
De stekker met de 5 kabels (groen, wit, bruin/geel, bruin/grijs en bruin/zalm, wat moet ik daar meten (ingaande of uitgaande stroom vanuit cv pomp gezien)
Waar zou de regelunit van de cv pomp zitten in de slk?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met dit probleem want de auto rijdt nog steeds perfect en wil er nog tijdje mee doorgaan.

Alvast bedankt voor de moeite

Marc

Geplaatst door

PokerAce (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.