Mercedes-Benz Slk-Roadster: Mercedes SLK start soms niet

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3L Kompressor

Hallo,

Ik heb startproblemen met mijn Mercedes SLK uit '97. Ik rij er al jaren mee zonder problemen maar sinds kort zit ik met een raadsel.
De ene dag start hij gewoon zonder problemen en de volgende dag draai ik de sleutel om en doet hij niks. De startmotor draait dan niet.
Ik dacht dat het misschien aan de startmotor zou liggen dus heb ik die vervangen. Maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen.
Hierna heb ik de auto naar een universele garage gebracht waar hij nader is bekeken. Hieruit is het volgende opgemerkt:
Als het probleem zich voordoet en de sleutel staat in de startstand, dan komt er geen spanning op de bekrachtigingsdraad (klem 50) van de startmotor waardoor deze dus niet gaat draaien. Het zou dus niet aan de startmotor liggen. Het zou dus ergens moeten zitten vanaf de sleutel tot aan het bekrachtigen van klem 50 van de startmotor. Bij de garage wilde ze het alarmsysteem eraf halen omdat deze misschien in dat circuit erbij zat maar dat was er al tussenuit gehaald. Ook hebben ze de auto op contact gezet en de startmotor direct plus gegeven vanaf de accu. De auto startte alleen sloeg hij niet aan. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft? Wat zit er allemaal bij deze auto's vanaf de sleutel tot aan klem 50 en waarom slaat hij niet aan als de startmotor direct wordt bekrachtigd vanaf de accu?

Alvast bedankt,




[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt....[/b]

vliegtippler

Geplaatst door vliegtippler , lid sinds 14 jaar geleden

6 Reacties

kaleido 1 PRO, 9 jaar geleden

Ik denk aan een relais , als de storing zich voordoet draaidt de brandstofpomp waarschijnlijk ook niet.

vliegtippler, 9 jaar geleden

Als de storing erin zit start de auto niet. Dus dan maakt het volgens mij niet uit of de brandstofpomp wel of niet gaat draaien. Als ik de sleutel omdraai gebeurd er niks. Misschien iets met het contactslot te maken?
Het corresponderen van de sleutel met de transponder? Wordt de spanning naar klem 50 onderbroken als de sleutel niet correspondeerd met de transponder?

Hans4040 PRO, 9 jaar geleden

Automaat?
Dan ligt het waarschijnlijk aan de keuzehendel (contacten)...die geeft dan niet door dat de automaat in z`n P of N staat.

vliegtippler, 9 jaar geleden

Hans,

Op dat punt zit ik nu ook te denken inderdaad alleen weet ik even niet hoe dat precies in elkaar zit. Het is een automaat inderdaad.
Weet jij welke contacten dat zijn? Waar ze zitten? Kan ik die schoonmaken?
Moet ik dat zoeken daar onder bij de hendel zelf? Of zit er op de versnellingsbak iets van een sensor met contacten? Weet jij trouwens ook waar de relais zitten van zo'n auto want ik zie wel zekeringen en daaronder 1 relais alleen die is niet van het startcircuit.

Hans4040 PRO, 9 jaar geleden

De keuzehendel is 1 geheel (schakelmechanisme en contacten zitten erin).

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/844...][img]http://img844.imageshack.us/img844/3694/...[/img][/url]


Het is natuurlijk niet zeker dat het daar aan ligt, maar ik had hetzelfde probleem met een E-klasse en na vervangen van deze "unit" was het probleem over.

Dit is een prijzig ding....mail me maar even voor goedkoop adresje.

vliegtippler, 9 jaar geleden

Oke ik zal de boel daar wel eens opentrekken dan.... misschien kan ik er iets mee.
Bedankt in ieder geval!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.