close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200: centrale vergrendeling W123 uit 1982

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2- liter

Hallo sleutelaars,

Ik ben bezig om het euvel te vinden in de centrale vergrendeling van mijn mercedes 200 uit 1982 (W123).
Ik heb de deurpanelen eraf liggen en ben aan het kijken of ik ergens in een deur een vacuumlek heb.
Ik heb het vacuumvat in het koffer (met al die bolletjes) al nagekeken maar daar lag het ok niet aan.
Zijn er nog andere onderdelen aan het vacuumsysteem voor de centrale vergrendeling verbonden (misschien ergens en pompje of iets dergelijks) en waar bevinden zich die onderdelen ?
Tot nu toe heb ik alleen van het systeem gezien:
- de ventielen tegen het schutbor en van waruit de vacuumleidingen de auto ingaan
- de gele en paarse leidingen
- de pompjes in de deuren
- het vat in de kofferruimte tegen de hoedenplank
Zijn er nog mer onderdelen aan het systeem verbonden ?



Ik heb een instructie-CD besteld voor mijn "nieuwe" mercedes 200 W123 uit 1982 alleen duurt het nog een paar dagen voordat ik die in huis heb. Nu ben ik de deurpanelen aan het verwijderen om te zoeken naar het vacuumlek van de centrale deurvergrendeling. Ik krijg echter het paneeltje rond de deuropener niet los. Ik heb al geprobeerd om er een schroevedraaier achter te zetten en los te klikken maar durf ook niet tevel kracht te zetten omdat ik het anders misschien kapot maak. Kan iemand me zeggen hoe je dat losmaakt zodat ik het paneel kan verwijderen.
Alvast bedankt.


Hans

Geplaatst door

hans van gestel (120)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hierbij twee secties uit de W123 Werkstatt CD over het verwijderen van de deurpanelen, mischien heb je daar wat aan.
Zelf heb ik een W124 dus kan je niet uit ervaring helpen.

http://www.triadot.com/mb/turbelag_fahre...
http://www.triadot.com/mb/turbelag_fondt...

Succes.

RolandK10257 0

16 jaar

Volgens mj zit de pomp rechts onder de achterbank.

berendonck 0
badge

16 jaar

[quote=berendonck]Volgens mj zit de pomp rechts onder de achterbank.[/quote]
Dat had ik hem al verteld in een ander topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Ik heb het nu ook gelezen.

Gr. Harry.

berendonck 0
badge

16 jaar

Er zit geen pomp onder achterbank ??
Waar zou die eventueel nog anders kunnen zitten ??

Groeten,
Hans

in de kofferbak rechts achter de bekleding.

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Helaas, ook daar vind ik geen pomp ???

Liggen daar ook geen losse draden of slangen? hij kan er wel uitgehaald zijn.

berendonck 0
badge

16 jaar

Het vacuum systeem krijgt toch vacuum uit het inlaatspruitstuk als de motor loopt dan is er vacuum,en volgens mij zit er aan het schutbord een terugslagklep in de vacuum leiding. maar ik weet het niet zeker die loopt naar de tank met de bolletjes,

succes marcel

spanbandje 0
badge

16 jaar

Beste raadgevers,

Ik ben eruit. Het lek zit in de rechterachterdeur.
Een tip voor jullie: de leidingen (geel-groen en geel-rood) die vanuit de motorruimte naar de deuren, benzineklepje en kofferdeksel lopen zijn (volgens en expert op gebied van kunststoffen) erg sterk en als ze niet beschadigd zijn, hoef je niet bang te zijn voor poreusheid of iets dergelijks.
Onder de mat van de bijrijder zitten twee vertakkingsrubbers. Ik heb in deze rubbers de leidingen die naar de achterdeur, benzineklepje en kofferruimte gaan, onderbroken door er een boutje in te duwen. Daarna de auto gestart --> de CV aan de voordeuren en linkerachterdeur werkte prima --> conclusie: de lekkage zit dus richting rechterachterdeur, benzineklepje of koffer. Daarna respectievelijk de leidingen van benzineklepje en daarna kofferdeksel met een boutje afgesloten (in de rubber bij de pompjes) --> CV deed het nog steeds niet goed dus daar zat het euvel ook niet. Als laatste in de rechterachterdeur een boutje in de losgemaakte rubbers --> alle andere sloten deden het prima --> lekkage zit dus in het pompje van de rechterachterdeur. In een uurtje was ik erachter. Doe er je voordeel mee !!

Nog bedankt voor de info, het was te lang geleden.

berendonck 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.