Mercedes-Benz 200: heet worden motor

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: w124020

Mijn buurman heeft ook een mb
Hij heeft de cilinderkoppakking laten vervangen en de kop is gevlakt.
Voor dit gebeurd is verbruikte hij koelwater.
Nu wordt hij zo heet dat het uitlaatspruitstuk en een stuk uitlaat pijp daaronder roodgloeiend wordt,het lijkt wel een formule 1 wagen. Dit heb ik nog nooit gezien.
De motor loopt ook niet al te lekker trekt slecht een loopt te hoog stationair.
De radiateur,waterpomp zijn ook nog vervangen en de thermostaat is eruit gehaald en kat ertussen uit gehaald.
Deze was iets gesmolten inwendig. voor de rest is de uitlaat open tot achteren.
Als hij 5 minuten in de garage stationair loopt staat hij al op 80 graden en begint de uitlaat te gloeien.
Wat zou dit kunnen zijn, verkeerde distributie timing?? ik weet het niet.

ivo menten

Geplaatst door ivo menten (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Hans4040 (355) PRO, 15 jaar geleden

Verkeerde garage, volgens mij.
aan het aantal punten te zien kan ik alleen maar adviseren:
laat er door een goede monteur naar kijken, want dit is zo niet op te lossen vanachter een computer.
Je zou eerst alles in de originele staat moeten brengen, voordat je een oorzaak kan vinden.


mvg,
Hans.

Roger10 (0), 15 jaar geleden

Ik denk een serieus ontstekings probleem(veel te laat)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.