Mercedes-Benz 190 1989: "cillinder" van de aandrukrol multiriem vervangen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 liter

vraagje,

de cillinder van de aandrukrol ( multiriem ) is slecht.
bij wegrijden klappert die.

na loshalen multiriem is dit weg, je ziet het cillindertje ook trillen als je een beetje gas geeft.

is het een eenvoudige klus om deze te vervangen of ???

erka

Geplaatst door erka (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Dat hele zaakje trilt omdat de draaipunten van dat dempertje ruim worden. Staat de spanrol nog wel recht/ haaks op de riem ? Zo niet ....alles vervangen . Als het alleen om die speling gaat .... Demper vervangen. Succes.

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

Dank je voor de reactie...
spanrol enz staat haaks, zit verder ook geen speling in.
bij gemonteerde riem zie je de demper "trillen"...

we gaan dus het cillindertje vervangen...
we beginnen er gewoon aan, zien wel waar het schip strand !

isar (0) PRO, 13 jaar geleden

steld niets voor - zo geklaard
gr

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

Komt wel goed Isar,
de beperking zit hem in het gereedschap... ;-)

hodejong (0) PRO, 13 jaar geleden

Heel simpel, schroevendraaier in ronde gat van de spanner, bout (m8) lossen spanner laten zakken.
Demper kan dan eenvoudig worden gedemonteerd.

erka (0) PRO, 13 jaar geleden

Dank U voor de ondersteuning ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.