Beste Ster liefhebbers,
Onlangs heb ik een mooie CLK 200 cabrio gekocht. Staan origineel 120dkm op. Ik heb de automaat olie vervangen, omdat ik nergens terug kon vinden in de papieren dat het ooit al wat gebeurt. De bak schakelt zacht als boter. Auto geeft geen storingen. Ook is de bak gisteren uitgelezen, geen problemen, voor de zekerheid alles gereset. Maakt zo goed als geen verschil. Heb de indruk dat hij iets regelmatiger wat vroeger schakelt.
Nu heb ik twee probleempjes:
1. De automaat weet kennelijk niet wanneer hij het beste kan schakelen. Soms schakelt hij pas bij 3500 toeren. Soms al bij 2200, dat laaste zou hij wat mij betreft elke keer mogen doen. Lekker rustig cruisen.
2. Cruiscontrol werkte perfect. Nu alleen tot de 90 km/uur werkt hij perfect, daarboven in het geheel niet ???? Zo raar.
Wie o wie kan mij verder helpen.
Bij het oliewisselen van de automaatbak heb ik ook de filter gewisseld en een nieuwe stekker gemonteerd, welke overigens gewoon droog was. Door mij gebruikte olie was AFT Synthet 2092, voldoet aan specificaties van mb 236.14 automaatbak olie. Ik heb inmiddels van de fabrikant antwoord, de olie is absoluut goed.
Ik denk dat mijn type automaatbak de 722.6 betreft. Er zit in ieder geval steptronic op met gearindicator onder de snelheidsmeter. 5 traps.
Kan het de conductorplaat zijn ?
Ik hoor graag van jullie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou het een vacuum probleem kunnen zijn ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLK of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar