Na meerdere defecte verstuivers en vele briefjes en brieven naar Mercedes en nog maar eens rokende koudstart was de maat vol.Er zaten 4 verschillende verstuivers in, niet geschikt voor deze motor.Wat nog bijzonder was?Bij het losschroeven van een sensor uit de rail kwamen er vele stukjes doorschijnend plastic uit.Deels gesmolten door diesel of warmte.Ik heb alles uitgeblazen ,ook de drukleidingen.4 goede injectors en de auto rijdt nu al 80 K zonder wolkje.Bij lezen in topics wordt er vermeld dat de common rail word vervangen.Zit er een coating in de rail(polymeer of zoiets)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Grapjas.. Vaak worden er ten onrechte door zwart roken injectoren vervangen. Veelal is de oorzaak van een te rijk mengsel (dus een te hoge roet uitstoot) het niet juist werken van de EGR klep. Deze moet regelmatig schoon gemaakt worden, doe je dit niet dan krijg je bovenstaande verschijnselen. En het klinkt een beetje vreemd, heb zelf ook al tientallen raildrukregelaars in de handen gehad waar ook een vreemd vliesje om de afdichtrubbers heen zat wat lijkt op plastic. Maak je daar niet druk om
Er zit geen egr op.'Geen lmm. 's Morgens was het blauw-wit roken +vierkant draaien.Na meerdere herstellingen kwam het probleem terug.De Bosch heeft de volledige uitgeprint.Hij heeft de juiste vervang injectors mee gegeven.Door de druksensor te vervangen heb ik de harde stukjes ondekt.Wat ge ziet moet ge toch niet verloochenen.De wagen was maar 3 jaar oud toen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar