IK heb hier een mercedes vito staan die erg inhoud.
Aanwezige foutcode is P0105 absolute druksensor.
Sensor vervangen bedrading tussen sensor en regeleenheid gecontrolleerd.
slang tussen druksensor en inlaatspruitstuk vervangen.
Echter geen resultaat heeft iemandvdit probleem ook al eens gehad of heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen.
Alvast bedankt voor de hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0105, laaddruksensor, storing in het circuit.
Blijkbaar dus toch een probleem met de bedrading. Probeer eens belast te meten.
Marcel
aansluiting pijpje op inlaatspruitstuk verstropt en geel of groen nippel tussen leiding van sensor en inlaatspruitstuk zien of niet dicht is.
suc6
Klant heeft eindelijk besloten om de auto te laten repareren.
Slangetje naar druksensor is gecontrolleerd is open even als verbindingsdopje en aansluiting op het inlaat spruitstuk.
Bedrading gecontroleerd deze is in orde ook zijn de signalen gemeten deze zijn ook goed .
Ik wilde de druk in het inlaat spruitstuk meten met een losse drukmeter maar weet iemand hoeveel druk er in het inlaatspruitstuk moet zijn bij stationair toerental en bij acceleren?
Of heeft iemand anders nog een idee.
De auto rookt ook een beetje na dat de verstuivers zijn gereviseerd.
Zou dit ook het probleem kunnen veroorzaken de auto loopt niet harder als 120-130.
Alvast bedankt voor het meedenken
Hoi,
vaak meegemaakt dat verstuivers na revisie niet goed zijn.
Zit dan totaal geen fut in de auto, dit geeft geen storing in het geheugen.
Groet Conan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar