close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-klasse Cabrio 1995: controlelampjes

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 111.960, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 110

Als ik het contact aanzet gaan de controlelampjes branden,maar alle gele lampjes blijven branden tot ik de motor start. Ik dacht dat ze vroeger doofden voordat er gestart werd. De motor lijkt ook stationair anders (sneller) te lopen dan vroeger... Is dit een probleem en wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Geplaatst door

Jan Boom (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij moeten ze blijven branden totdat de motor start.
Je instructieboekje brengt je uitsluitsel.

Heino4267 630

3 jaar

Heino bedankt voor het antwoord, dan weet ik dat dat zo hoort.
Maar ik heb toch een groot probleem nu. Op een gegeven ogenblik liep de motor eigenlijk weer goed dacht ik. en ik dacht dat ik er wel mee kon gaan rijden maar na ongeveer 25km begon de motor raar te doen en af te slaan. Aan de kant gezet en kijken wat er aan de hand was . Maar toen sloeg hij af en wilde niet meer starten. ANWB kwam na veel gezoek met de conclusie: benzine pomp draai wel maar geeft waarschijnlijk niet genoeg druk. Auto nu bij de Dealer maar na een kort onderzoek zegt men dat de pomp waarschijnlijk ok is men denk aan slechte bedrading. maar waarschuwt voor mogelijk zeer hoge kosten voor zoekwerk
Als de auto een 10 minuten stilstaat start hij normaal en draait prima rond maar stopt plotseling na ongeveer een minuut en kan dan niet meer worden gestart. Na 10 minuten start hij weer maar slaat weer af na een minuut enz.
Mijn vraag is zou dat aan de luchtmassa meter of de bekabeling daarheen kunnen liggen?
Ik stel deze vraag omdat ik vlak voordat de storingen begonnen heb ik de luchtaanvoerbuis en de luchtmassameter gedemonteerd om de bougies te controleren.Ik heb de bedrading van de luchtmassameter niet los gemaakt en mogelijk iets aan de bedrading beschadigd door de demontage en montagehandelingen wat, overigens niet te zien is.

Jan Boom 0

3 jaar

Dat controleren van de bougies was zuiver controlewerk en niet omdat de auto klachten had.
Ik heb hem nu 10 jaar en hij heeft, tot nu dan, altijd fantastisch gereden.

Jan Boom 0

3 jaar

ik vond de respons op mijn probleem wat mager.
De oplossing zat in een kortsluiting in de bedrading .
Dat was te zien nadat de plastic tule was opengesneden en zichtbaar was geworden dat de isolatie van de bedrading door ouderdom was gebarsten.

Jan Boom 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz E-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.