auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz SLK 200 KOMPRESSOR 2001: Dak sluit en opent niet goed

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

Mercedes 200 SLK Kompressor Als ik het dak probeer te openen met de schakelaar gaat het 10 cm open en stopt. Alleen als ik het contact met de sleutel uit zet en weer aan kan ik hem weer 10 cm openen. Dat moet wel 10 keer voordat het open of dicht is. Staat het dak iets open dan blijft het hangen, zet ik het contactslot uit valt het weer iets terug.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn. Ik heb het relais vervangen en de schakelknop, alles gesmeerd. De hydraulic pomp is gevuld. Kan het een zaak van slechte massa zijn? Alle switschen hebben wij gecheckt.
Ik weet het niet meer. Bedankt voor een advies.

Geplaatst door

Ton de VRies (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de pomp nog wel goed , meet eens het amperage dat de pomp trekt , lijkt uit te vallen op de beveiliging.

Eerst moet je de spanning over de pomp meten. Dan kun je nog de spanning meten tussen accu min en de plus van de pomp en accu min en de min van de pomp. Dan weet je of het een probleem is in de bedrading.
Als je dat kunt dan zou je de waardes hier kunnen plaatsen en kunnen we kijken of we er wijs uit worden.

Daarna komt wat kaleido zegt want dat klopt ook, de stroom meten en als die te hoog wordt dan zorgt de beveiliging ervoor dat de pomp stopt. Wat je nog kan doen is eerst proberen met de hand mee te helpen. Als hij dan wel doorloopt gaat het scharnieren toch te zwaar. Als hij dan ook stopt, dan proberen de pomp los te koppelen en kijken of die te zwaar draait. Met stroom meten kun je conclusies trekken.

memos 260
badge

4 jaar

Hallo Memos en Kaleido,

ik kwam er niet uit ook niet met ons eigen diagnose apparaat en heb toch een diagnose door Mercedes laten uitvoeren die expliciet voor het dak bestaat. Het bleek dat de de aansturings computer die zowel APS - ESP - en ABS coordineerd en daarmee ook het dak kapot was. Klaarblijkelijk gaf die aan dat de auto nog in beweging was terwijl hij stil stond. Daardoor brandde ook alle lampjes van Motormanagement ESP - APS en ABS nu doet alles het weer en alle waarschuwingslampjes zijn uit.. Was wel een rip uit mijn lijf maar nu functioeerd alles weer naar behoren.
Bedankt voor jullie adviezen.

Hallo Memos ik ga met beide opties aan de slag en hou jullie op de hoogte. Bedankt voor het advies. En fijn weekeinde

Mooi dat het is opgelost Ton en bedankt voor je feedback.

memos 260
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.