De automaat (5 bak) blijft soms hangen in de 4e of 5e versnelling als je dan wilt optrekken bijv bij een stoplicht dan zit hij dus vast. De automaat specialist kan niets mechanisch vinden en denk aan stuur app. Wie heeft er ervaring mee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens ons is het bovenstaande allemaal in orde en ligt het misschien aan de EGS module. Weet iemand of dit meer voorkomt en of ik dit kan wisselen uit een andere auto of dat het auto afhankelijk is?
p's bij het uitlezen geeft hij perfect aan wat stuk is (welke klep) maar die is nu 2 keer vervangen en dat helpt niet. Wel blijft de fout er steeds in staan
Printplaat (toerental sensoren) in de bak of de elektro-hydraulische regeleenheid in de bak.
Probleem met de modulatiedruk (werkdruk) of de schakeldruk (inschakelen versnelling) of de aansturing hiervan.
Uitlezen van foutcodes en huidige waarden van de regeleenheid met de stardiagnose is nodig.
Uit deze versnellingsbak is heel veel informatie te halen zodat een zéér nauwkeurige diagnose mogelijk is zonder ook maar iets te demonteren.
Voorbeeld:
Met name zaken als vuldruk ( bij schakelen 2-3 3-4 mag dit max 1600 mbar zijn) en vultijd en schakeltijd zeggen veel over de mechanische toestand van de bak.
Immers (te) hoge vultijd en vuldruk = max. slijtage aan de koppelingen etc.
Reparaties van die moderne automaten kun je(helaas) beter overlaten aan de MB dealers. Ik zou hier niet aan gaan sleutelen!!!
19 jaar
De bekabeling was onder de auto doorgesleten, probleem is
opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar