Hallo allemaal,
Ik ben dus hier nieuw.
Sinds een paar maanden de gelukkige (dacht ik) eigenaar van een 110TD automaat.
Nu heb ik het probleem zoals de titel beschreven is. De rem bouwt al rijdend zelf druk op, gevolg alle vier de wielen vast en het rempedaal kun je niet meer indrukken.
Ik heb dus reeds vernieuwd; De hoofremcilinder, de remklauwen,schijven en blokken en het hele systeem doorgespoeld.
Ook heb ik de zekering van het abs systeem regelaar eruit gehad om te kijken of het verschil maakte.
Ik ben er nu al dagen mee bezig, heel internet afgezocht, garage's gebeld en niets kan mij verder helpen.
Ik kan er niet eens mee naar de garage want zodra ik de wijk uit ben begint het al, dus zodra de bus warm word (vrij snel).
Ik heb ook de vacuum slang van de bekrachtiger los gehad om te kijken of de boel terugschoot, geen resultaat.
Wat me opvalt is dat na één uur (bij stilstand) de druk er weer af is.
Nu zou het de Abs kunnen zijn maar niemand zegt dat dat waarschijnlijk is Het lampje brand ook niet (doet het wel). Bij de Mercedes kunnen ze hem wel testen voor 150.- en wellicht weet ik dan nog niets, zij hebben van dit probleem nog niet van gehoord. (zeggen ze)
Het volgende probleem is hoe zou ik er uberhaupt moeten komen.
Kunnen jullie mij iets vertellen of nog gekker is er iemand in de buurt van Sittard die me verder kan helpen?
Voor dat ik nog meer geld over de balk gooi zou ik graag duidelijkheid willen hebben.
Kortom HELP!! :)
Oh ja nog een probleem de luchtrooster standen schakelaar werkt niet, hij blaast alleen lucht naar boven.
Daar iemand bekend mee?
Ik heb trouwens zo'n interface gekocht maar de carsoft 7.4 software die er bij geleverd werd zat vol met virussen.
Heeft iemand er nog een zonder virussen?
Wederom zou ik graag hulp willen vragen.
Aolvast bedankt,
Mvg,
Roberto
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is belangrijk dat de plunjers van de hoofdremcilinder in de ruststand helemaal terug komen. Op dat moment komt het zg compensatie gaatje vrij, waardoor er fijdens het uitzetten van de remvloeistof (door verhoging van de temperatuur ervan) geen druk kan ontstaan omdat er wat vloeistof terug in het reservoir gaat..
Tussen de plunjer en de stift welke in het verlengde van de pedaal zit moet een beetje speling zitten.. Als de rempedaal onvoldoende terug kan komen ontstaat die speling niet.. Waarschijnlijk zit de drukstift (welke uit de rembekrachtiger komt niet goed meer vast.. en is daardoor langer geworden..
Door te controleren of de remmen los komen als tijdens de blokkade de bevestigingsbouten van de hoofdcilinder een stuk worden losgedraaid??? kun je dat bevestigt krijgen... De stift opnieuw afstellen en de borgmoer goed vast zetten is dan de oplossing.
Als blijkt dat er maar 1 wiel vastloopt?? moetje de remslang van dat wiel vervangen.. Een loszittende binnenbekleding ervan werkt dan als klep...
Nou heb het opgelost, kan mezelf wel voor mijn kop slaan!!!! Ik had eerder dus de rem schakelaar vervangen omdat hij niet of moeilijk uit zijn p-stand kwam. Dat probleem is er nog.
Maar wat betrft de remmen dus.
De wegenwacht zij dus dat dat er nooit mee te maken kon hebben.
Wat blijkt nu, als je de schakelaar vervangt moet je opletten dat je hem er niet te ver in het houdertje duwt anders word hij min of meer geactiveerd. Hij kan er dus op 2 manieren in. dit grapje heeft me dus =-800,- gekost.
Dus moeilijk of helemaal niet uit zijn P-stand probleem blijft, Standen schakelaar roosters blijft.
Cor tot zover in iedergeval bedankt voor het meedenken. (heb je toevallig nog een oplossing voor de p-stand, roosterschakelaar?
Mvg
Roberto
12 jaar
Remmenprobleem is dus opgelost;
P-stand verhaal heeft nu een eigen topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
2 Problemen in 1 topic werkt verwarrend...
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar