auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Vito: Moeilijk of niet uit de p_stand en roosterstandenschakelaar werk

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3 TD

Nou daar ben ik weer

Sinds een paar maanden de gelukkige (dacht ik) eigenaar van een 110TD automaat.
Nu heb ik over zoals de titel beschreven is.
1: Krijg hem niet of moeilijk uit zijn P-stand, de rem schakelaar heb ik al vervangen.
2: De rooster standen schakelaar werkt niet.

Na al veel ellende gehad te hebben hoop ik echt dat iemand me verder kan helpen.

Mvg,

Roberto

Geplaatst door

Rdg281 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

advies eerst uit laten lezen en controleren of de selectiepositieschakelaar de juiste standen aan geeft op de scanner vermoedelijk moet deze schakelaar vervangen en opnieuw afgesteld worden!
groetjes Peter

Peter087 0
badge

12 jaar

[b]Door Moderator verplaatst[/b]

cor van jaarsveld
Professional
Echte naam: cor van jaarsveld
Woonplaats: inmiddels verhuisd
Bedrijf: gepensioneerd
Geregistreerd: 26 juli 2011
Berichten: 1412
E-mail

Re: De rem bouwt al rijdend zelf druk op, gevolg alle vier de wielen vast.

Het moeilijk uit de P stand komen is een lastige zaak.
In die stand valt in de bak een pal in een tand van een tandwiel. Als de auto niet vlak staat druk het gewicht van de auto de pal vast, vermoed ik.. Hier is weinig aan te doen.. probeer de auto op een vlakke plek te parkeren, of andersom. misschien helpt dat..

Als het euvel zich ook voordoet als de P stand is ingeschakeld, nadat de handrem is vastgezet?? Heb je hopelijk te maken met een gebrekkige overbrenging van af het handle naar de bak.. Anders zit het euvel binnenin..

Je zou eens met een andere Vito moeten vergelijken.. De overbrenging is betaalbaar, maar ik zou de bak voor dit euvel niet uit elkaar (laten) halen..

De meerstanden schakelaar bedient via een computertje waarschijnlijk 1 of meerdere stappen motortjes op het kachelhuis..

Als je die los kunt maken van de kleppen of rol welke ze moeten bedienen?? kun je controleren of deze voldoende beweging kunnen maken..

ook kun je merken of de motor wil stappen??

als het mechaniek vast zit komt dat waarschijnlijk omdat er bv een pen of haarkam in de kachel is gevallen...

als de stappenmotor niets doet moet de voeding gecontroleerd worden.. (zekering)

Waar alles zit weet ik niet, ik heb nooit aan een Vito gesleuteld..

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Oké mannen Ik ga deze week maar eens kijken.
Bedankt tot zover

Rdg281 0

12 jaar

Welke rooster-standen schakelaar werkt niet? De draaiknop op het bedieningspaneel? Die zit met kabels aan de achterkant en bediend op die manier de kleppen op het kachelhuis.

Dat de selectiehendel moeilijk uit de P-stand komt kan ook in je contactslot zitten. Ik denk namelijk niet dat dat probleem in de wisselbak zelf zit.

Beste Jarno, hoe kan ik het bedienings paneel loshalen?
Het is inderdaad die draaiknop op het bedieningspaneel.
In het contactslot? Leg eens uit ajb, ligt het dan aan de sleutel of het slot?

Mvg

Rdg281 0

12 jaar

Het dashboarddeel kan zit met 4 schroeven vast. 2 in de buitenste hoeken van de bovenste ventilatieroosters en twee onder in de uitsparing bij de radio(radio moet er dan uit zijn). Dan kan je het paneel er in z'n geheel uittrekken. Dan zit het bedieningspaneel met nog 2 of 4 schroeven vast en daarna kan je die ook loshalen en aan de achterkant bekijken.

Vwb het contactslot moet ik het zelf ook ff opzoeken, tis alweer een tijdje geleden dat ik dat los heb gehad.

Ik ga het zodra als ik tijd heb eens even proberen. Ik heb hem nu even te hard nodig.
Alvast bedankt!

Mvg
Roberto

Rdg281 0

12 jaar

Goedemorgen allen,

Weet iemand hoe ik bij de vito 110d W638 de olie van de automaatbak kan peilen? en welke voorschriften daar voor gelden?

Mvg,
Roberto

Rdg281 0

12 jaar

Het Euvel van de P-stand ontdekt, nu nog de oplossing.
Er is een stuk metaal afgebrokrn in de vorm van een haak met een pinnetje eraan. is afgebroken van de pook mechaniek.

Hoe nu verder?

Rdg281 0

12 jaar

vastlassen..? Of een pook van de sloop halen.

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Wat betreft de roosters van de kachel is het zo dat na demontage van het paneel ik gezien heb dat de kabel en de kleppen in het Huis waar je in kan kijken gewoon werken. Wat een misere; auto, begin er aardig van te balen.

Rdg281 0

12 jaar

Vastlassen is geen optie. stukje aluminium en weet nog niet hoe en of ik de module eruit krijg.

Rdg281 0

12 jaar

Er is dus een revisie setje voor te krijgenvoor €35.-
Weet iemand hoe ik de Automaat) pook module moet demonteren?
Alvast bedankt.

Rdg281 0

12 jaar

Moet de hele pook eruit?

@Jarno,

Ja, dat setje zit aan de linkerkant van de module/pook.
Ik heb 2 bouten gezien die van onderaf losgedraaid moeten worden maar hij zit volgens mij ook nog vast aan een stang of kabel ofzo.
Enig idee?

Nog een vraagje, er zit airco in en ik heb dat rooster probleem, is de aanjager voor de airo en de kachel eendezelfde en zo niet zit er voor de kachel dan een aparte aanjager die dan allebei met de dezelfde knop tegelijkertijd aanjaagt?
De airco doet het wel maar er komt dan alleen koude lucht uit de bovenste 2 van de 4 middenconsole roosters.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg,
Roberto

Rdg281 0

12 jaar

Oh ja! Als ik de olie wil pijlen van de automaatbak , waar zit dan de peilstok en zijn er voorschriften die je moet handhaven?

Rdg281 0

12 jaar

Voor de pook zou ik ff in het WIS moeten kijken(andere pc).
Het vullen van de automaat gaat middels het overloop-principe. Zolang de bak nergens lekt zou ik me er niet druk overmaken.
Er is maar één kachelmotor. Die roosters bovenop het dashboard, daar hoort alleen maar koude lucht uit te komen.

Of begrijp ik je airco-klacht nu niet goed?

Jawel je begrijpt het goed. maar ik zou het ook uit de zij en onderroosters willen laten komen maar dat doet hij dus niet.

En ja graag als je het na zou kunnen kijken van de automaat/pook,zou ik blij mee zijn.

Rdg281 0

12 jaar

Ik zie zo geen beschrijving in het WIS staan. Heb je de asbak met frame er al uit gehad? Asbak open en 2 kruiskop-schroeven losdraaien. Dan kijk je zo van onder op de pook en zie je misschien meer. Volgens mij zit hij met 4 bouten vast.

Nee nog niet maar ik ga eens kijken, je hoort het nog.
In ieder geval bedankt tot zover.

Mvg,
Roberto

Rdg281 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.