Mercedes-Benz 300: Defecte automaat

Bouwjaar: 1992

Hallo,
ik heb een antieke TD300 break automaat (92). Een prachtige wagen, maar sinds kort heb ik problemen met de versnellingsbak. In zijn R (achteruit) komt de wagen zeer moeilijk in beweging. Zelfs lichtjes bergop in achteruit is onmogelijk. Vooruit daarentegen geen enkel probleem. Ik heb de indruk dat de storing slechter wordt als de motor warm staat. Wat kan eventueel de oorzaak zijn, en wat is er aan te verhelpen ?

Rob

Rob9874

Geplaatst door Rob9874 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Tony11623 (0), 18 jaar geleden

Dit is net hetzelfde als wat ik hier gevraagd heb op 7-12-2005.
Lees: [300 1993] W124 300 TD probleem met automaat in stand R .
Ik ben dan toch niet alleen met dat probleem. Woensdag ga ik informeren bij een revisiebedrijf voor STER-automaten. Ik zal melden wat ik te horen ga krijgen want hier komt (nog) geen reactie op mijn vraag...

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

modulatiedruk komt niet op druk vor de aansturing rembanden van achteruit. blyft warschynlyk een terugslagklepje hangen in het brein van de bak. denk aan vuiligheid in het systeemsucces

Rob9874 (0), 18 jaar geleden

Vuiligheid in het systeem ? Wat kan er aan gedaan worden ?

Rob

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

brein schoon laten maken en de druk laten meten zou byspecialist ten raden gaan succes

Rob9874 (0), 18 jaar geleden

Heeft het zin om één of ander additief te proberen, dat de bak moet schoonmaken ?

Rob

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

ik kan je daar geen antwoord op geven maar informeer eens by een automatenspecialist. ik weet niet of daar bepaalde spullen voor in de handel zyn

dupl-u-3588-5dd1498a04ebc+Franssen (0) PRO, 18 jaar geleden

zou een keer de olie en de filter in de automaat vervangen zeker ook de olie van de koppelomvormer mee verversen
+- 6.5 liter ATF dextron 2 of 3 veel succes

Rob9874 (0), 18 jaar geleden

olie en filter werden een paar maand terug vervangen in de garage, maar zonder veel resultaat. Hoe moet ik het aanpakken, als ik het voor alle zekerheid zelf nog eens wil overdoen ?

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

neem eens contact op met de EMA in eidhoven en vraag naar de auto matenspecialist succes

Rob9874 (0), 18 jaar geleden

Hallo iedereen,

een paar dagen terug heb ik contact opgenomen met een verdeler van Wynn's additieven hier in België. Hij raadde me aan om "Wynn's Automatic Transmission Treatment" te gebruiken. Dit is een additief (ziet er uit als lichte olie) dat bij de transmissie-olie moet worden gevoegd, en volgens hem de versnellingsbak reinigt, en bros geworden dichtingsringen opnieuw soepel maakt. Kostprijs : 10 euro. Ik had er weinig vertrouwen in, maar ik heb dit product gisteren gebruikt op hoop van zegen. Ik moet eerlijk zeggen, met duidelijk positief resultaat. De automaat wou vroeger nog nauwelijks zijn R nemen, maar rijdt nu opnieuw redeljk vlot achteruit. Nog niet perfect, zeker niet, maar toch veel beterschap. Het is de bedoeling om met dit product een paar honderd kilometer rond te rijden, en dan volledig de olie van automaat en koppelomvormer te verversen, plus nieuwe filter. Evt. dan nog eens Wynn's gebruiken.

Rob

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

voor alles is er een oplossing dat zie je wel. veel succes met je auto en prettige feestdage en een gelukkig mercedesjaar martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.