Mercedes-Benz C-Klasse: dinamo

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270cdi

Hallo,heb een probleem met mijn laadstroom,als ik flink optrek komt er een melding in het rood accu of dinamo werkplaats bezoeken,nu heb ik een multimeter aangehangen in de cigaretten aansteker,in het begin is de spanning heel goed rond de 14 volt,maar als ik gas geeft onder het rijden gaan de volt's heel erg op en neer,en als de storings melding weer komt zit mijn boord spanning op 0 volt,dit is volgens mij niet zo goed voor de computers,betekend dit dat mijn dinamo aan vervanging toe is,en hoe kan ik mijn boord spanning via het command syteem oproepen welke knoppen moet ik indrukken.Wie weet deze geheime functie.

flow

Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Je meter zal wel uit de cigaretten aansteker trillen of er zit ergens iets los, want op 0 volt werkt er niets meer.
Accuklemmen schoon en goed vast? Aarde strip op carroserie schoon en goed vast?

flow (0), 14 jaar geleden

nee ik heb een zwarte stekker in mijn aansteker gestoken en de kabeltjes aan het uiteinde kaal gemaakt en kleine amp buisjes erop geknepen zodat ik de pinnen van de fluke meter erin kan schuiven ,trouwens als de melding weg is komen de volt's weer omhoog.En ik moet erbij zeggen als die melding komt dan gaat de binnen verlichting minder branden ook de rest van de verlichting word dan doffer,ook als de licht schakelaar op automaat staat,schakeld die ook de koplampen uit.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Verbaast me niets bij 0 volt. Dan werkt er niets meer.
Maar als het echt 0 volt is, dan valt alles uit. Het gaat niet flauwer branden, het gaat gewoon uit.
Kennelijk heb je op het ene punt in de auto iets meer stroom dan op het andere punt.
Enne, bij 0 volt werkt ook dat rode lampje niet meer en krijg je ook geen melding op het display.

Accu-polen, aarde-strips, zekeringenkast en relais controleren op los zitten, overgangsweerstand, bloemkolen, groene smurrie, verbrande contacten etc. etc.

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

draad breuk aan alternator --koolborstels- regelaar defect - vrijlooppolie alternator is kapot ( komt regelmatig voor)

flow (0), 14 jaar geleden

een paar maanden geleden heb ik wel de poelie laten vervangen en ik moet zeggen dat het toen een hele tijd over was,en sinds een paar weken begon deze storing weer, nu lijkt het mij stug dat weer die poelie kapot is,het is mij wel opgevallen als ik de motor uit zet dat die een flinke naschok geeft en dat was toen met de nieuwe poelie niet het geval.Sorry ik heb jullie verkeerde info gegeven heb net weer gemeten en de minimale stroom serkte is 12,5 volt en geen 0 volt hoe ik eerder aangaf ook heb ik maximaal gemeten en dat is 14,8 volt,als de melding weer opkomt springt mijn multi meter op 12,5volt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.