Mercedes-Benz 190: Druk vd koppeling valt weg, Benz 190 2.5ltr Diesel 1986

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Onze benz heeft sinds enige tijd dat de druk van het koppelingspedaal weg valt en vast blijft zitten (niet meer terug komt).
Het logische gevolg is dat er niet meer geschakeld kan worden, met geen mogelijkheid krijg ik hem uit de versnelling.
De motor uitzetten en even wachten helpt. Het pedaal komt na enige tijd terug en je kunt weer weg rijden.
Nu wordt mij verteld dat ik een reparatie set voor het pedaal bovenkant moet hebben.
Ik heb geen idee hoe dit onderdeel heet, graag zou ik willen weten of iemand hier meer ervaring mee heeft en mij kan vertellen welke onderdelen ik moet vervangen.

Alvast hartelijk dank.

Murc1986

Geplaatst door Murc1986 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

best de pedaalpomp en de versnellingpompje (compleet )vervangen is de goede herstelling---reparatie set is verloren geld -knoeiwerk
gr

Hans4040 (355) PRO, 11 jaar geleden

de oorzaak van dit verschijnsel is vaak oude remvloeistof.
De remvloeistof wordt ook gebruikt voor de koppeling...
Remvloeistof trekt vocht aan en aangezien de hulpcilinder op de bak zit en warm wordt gaat de vloeistof koken.
Kokende remvloeistof gaat luchtbelletjes vormen en daardoor is er niet voldoende druk meer om te ontkoppelen.

Remedie: eerst de remvloeistof vervangen en ook de koppeling hierin meenemen.

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

Hans-

dat geloofd ge zelf tocht niet.

heb nog nooit remvloeistof weten koken bij koppelingsproblemen -want dan zou ge ook geen remmen meer hebben.
gr

Hans4040 (355) PRO, 11 jaar geleden

Willy9, ik heb het zelf al 2 keer meegemaakt....koppelingspedaal onderin bij hoge motortemperatuur (rijden in de bergen, motor zeer heet)
Remmen doet hij dan nog wel, omdat de remmen niet zo heet worden dat de remvloeistof ter plaatse gaat koken.
Remvloeistof is hychroscopisch, dat wil zeggen dat het vocht aantrekt.
Aangezien de hulp koppelingscilinder op de bak gemonteerd is neemt deze de motortemperatuur aan en wordt de remvloeistof zeer heet.
Nieuwe remvloeistof, inclusief die van de koppeling en klaar was ie weer.

Maar als jij een andere mening bent toegedaan, prima.

mvg

Murc1986 (0), 11 jaar geleden

Wij hebben de koppelingspomp vernieuwd, deze was er inderdaad aan toe.
Het bokken is nu ook een stuk minder, achteruit rijden en bokken is nu helemaal over.

Super bedankt.

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

bedankt voor de feedback
gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.