Als de motor boven de 90 graden komt, komt er zoveel druk in het koelsysteem dat hij de koelvloeistof er uit gaat gooien via het bijvul reservoir /expantievat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beide waterslangen op de radiateur worden wel warm ? zoniet zou het de thermostaat kunnen zijn.
V snaren liggen wel strak genoeg , indien van toepassing.
Koppakking ?
De slangen worden wel warm.
Maar als de motor warm wordt ontstaat er zo ontzetten veel druk in de waterslangen dat hij de koelvloeistof uit het expantievat gaat drukken bij de dop.
Koelt de motor af worden de slangen weer zacht neemt de druk op de slangen weer af.
Er zit een nieuwe waterpomp in plus een nieuwe dop op het expantievat en er is zit een nieuwe hermostaat in.
Nog bedankt voor je reactie.
12 jaar
Als je dat allemaal al gedaan hebt en het systeem is goed ontlucht , vrees ik voor mijn laatste opmerking, koppakking.
Als je hem met koude motor stationair laat draaien komt het koelwater dan meteen omhoog , zoja 99 % koppakking.
Nee dat is het rare aan de hele situatie hij gooit de vloeistof er pas uit als de meter op ongeveer 90 graden staat.
12 jaar
Is de visco koppeling op de ventilator nog wel goed . Als dit alleen in een file gebeurt en niet tijdens het rijden zelf zou ik dit even (laten) controleren.
Groeten.
Ja de Visco koppeling is ook in order.
Ook nog bedankt voor het reageren.
Groetjes
12 jaar
Probleem opgelost het was een lekke koppakking bij de vierde cilinder .
Iedereen nog hartelijk bedankt voor het meedenken voor een oplossing van mijn probleem.
Mvg H. Bos
12 jaar
Ik heb de cilinderkop laten vlakken en op nieuw ingebouwd.
Het probleem lijkt nu te zijn verholpen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar