Mercedes-Benz 190: Als de motor Boven de 90 graden komt gooit hij de koelvloeistof

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter benzine

Als de motor boven de 90 graden komt, komt er zoveel druk in het koelsysteem dat hij de koelvloeistof er uit gaat gooien via het bijvul reservoir /expantievat.

H.Bos

Geplaatst door H.Bos (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1925) PRO, 11 jaar geleden

Beide waterslangen op de radiateur worden wel warm ? zoniet zou het de thermostaat kunnen zijn.
V snaren liggen wel strak genoeg , indien van toepassing.
Koppakking ?

H.Bos (0), 11 jaar geleden

De slangen worden wel warm.
Maar als de motor warm wordt ontstaat er zo ontzetten veel druk in de waterslangen dat hij de koelvloeistof uit het expantievat gaat drukken bij de dop.
Koelt de motor af worden de slangen weer zacht neemt de druk op de slangen weer af.
Er zit een nieuwe waterpomp in plus een nieuwe dop op het expantievat en er is zit een nieuwe hermostaat in.
Nog bedankt voor je reactie.

kaleido 1 (1925) PRO, 11 jaar geleden

Als je dat allemaal al gedaan hebt en het systeem is goed ontlucht , vrees ik voor mijn laatste opmerking, koppakking.
Als je hem met koude motor stationair laat draaien komt het koelwater dan meteen omhoog , zoja 99 % koppakking.

H.Bos (0), 11 jaar geleden

Nee dat is het rare aan de hele situatie hij gooit de vloeistof er pas uit als de meter op ongeveer 90 graden staat.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Is de visco koppeling op de ventilator nog wel goed . Als dit alleen in een file gebeurt en niet tijdens het rijden zelf zou ik dit even (laten) controleren.
Groeten.

H.Bos (0), 11 jaar geleden

Ja de Visco koppeling is ook in order.
Ook nog bedankt voor het reageren.
Groetjes

H.Bos (0), 11 jaar geleden

Probleem opgelost het was een lekke koppakking bij de vierde cilinder .
Iedereen nog hartelijk bedankt voor het meedenken voor een oplossing van mijn probleem.
Mvg H. Bos

H.Bos (0), 11 jaar geleden

Ik heb de cilinderkop laten vlakken en op nieuw ingebouwd.
Het probleem lijkt nu te zijn verholpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.