Hallo,
Ik had wat problemen, abs /srs lampje gingen branden, radio viel uit, knipperlicht installatie werkte niet, ruitenwisser ging te langzaam op en neer, na even stil te hebben gestaan ging het starten moeizaam, leek wel of mijn accu ver leeg was, di alles na 150km op de snelweg te hebben gereden.
Thuis mijn laadspanning van mijn dynamo gemeten, deze was 13,3V bij stationair toerental.
Ik vind deze sapnning vrij laag echter brandt het lampje van de laadspanning niet (lampje is niet stuk)
Ik heb verder zoveel mogelijk massapunten (met carrosserie) schoongemaakt, dus heb ook niet de indruk dat het een vaag massa probleem is.
Wie zou me kunnen vertellen wat het probleem is? (probleem is soms weg en daarna weer aanwezig)
Groeten Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eind levens duur dynamo
Vervang de spanningsregelaar op de alternator eens.
Bedankt vvor jullie reactie.
Als ik besluit om mijn dynamo om te ruilen in een nieuwe
zit er dan ook automatisch een andere spanningregelaar bij?
M.a.w. hoort deze (zit vast aan) bij de dynamo?
groet,
Peter
16 jaar
Dynamo's zijn al jarenlang standaard voorzien van een ingebouwde spanningsregelaar.
Slechts enkele merken zoals Bosch, en dan met name nog bij de oudere modellen, zijn voorzien van een regelaar die vrij simpel, los vervangbaar is aan de dynamo.
Maar ook bij deze (ruil)dynamo's zijn de regelaars dan vervangen door nieuwe.
Gr.
zitten de accu polen zelf wel goed vast en zijn de polen ook schoon (tussen de klem en de pool) ?
Ik denk kapotte accu 1 cel. Lagere spanning door te hoge inwendige weerstand. Groet thijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar