Het volgende,
Ik ben in het bezit van een W124 uit 1990 met 98000 op de teller!
na een diefstal poging in 2008 heb ik het volgende probleem:bij fille rijden en regelmatig stil staan de laatste test die ik voor de deur heb gedaan de auto ongeveer 20 min stationair laten draaien met al mijn verbruiksartieken aan (verlichting,kachel,achteruitverwarming)staat mijn motor af doordat de accu leeg is!
dynamo is reeds vervangen en laadt goed bij!
zou het contactslot kunnen zijn? deze is vv bij de MBDealer.
mvgr Wibout
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dynamo is niet in staat om bij stationair draaiende motor het totale verbruik van alle stroomgebruikers bij te houden.
Het is dus geen wonder dat de accu dan leegt raakt. Stationair geeft de dynamo maar een klein gedeelte van zijn
vermogen. Zie ook geen enkele logica met betrekking tot diefstalpoging. mvg. Arie
Waarom niet?
ik moet toch gewoon kunnen krabben en mijn achterruitverwarming aan kunnen hebben staan! als je in de file staat dan? in het donker enz enz...
wat betreft het contactslot die was ontzet en bij de W124 schijnt dat een zwakke plek te zijn! ik denk zelf iets van een kortsluiting of iets dergenlijks b.v. ijzervijlsel van het uitboren of een contact wat loopt te jutteren!
mvg Wibout
14 jaar
het zou inderdaad moeten kunnen, maar arie heeft ook een goed punt.
je zou het dynamo eens kunnen laten meten wat hij bij welke toerental en belasting aan stroom geeft.
hij kan namelijk wel genoeg volt geven maar niet genoeg amperes, en daar gaat het nou om.
ik hoop dat je er iets aan hebt.
succes marc
14 jaar
Hallo,
Dit is de 2de "nieuwe"dynamo die er in zit ik hem de laatste gekocht die ik heb gekocht is een 100A/h ipv 65A/h.
Ben laatst terug geweest en zij hebben hem doorgemeten op de proefbank en later ben ik met de auto terug geweest en het was wederom goed!
ik heb zelf ook andere bedrading gertokken en dit mocht ook niet baten was gewoon goed! spanningsverlies bij de dynamo naar het verdeel blok bij de accu is 2tiende volt bv 14,40 --> 14,20 dat is gewoon goed weet ik zeker!
naar mijn gevoel is er ergens een kortsluiting of iets van een los contactje die af en toe contact maakt of geen contact maakt waardoor er meer stroom gevraagt word dan er kan worden geleverd!
Zou het ook zo kunnen zijn dat de accu een kapotte cel heeft en inwendige kortsluiting maakt als er "teveel" van de accu word gevraagt?
mvg Wibout
14 jaar
Als er door kortsluiting een dusdanig stroomverbruik zou zijn dat een dynamo van 100 ampere dat niet bij kan houden, gaat er
een zekering kapot en als het desbetreffende circuit niet gezekerd is smelt in het gunstigste geval je bekabeling en in het
ongunstigste geval kun je de brandweer bellen. Ook al zou je een dynamo hebben van wel 300 ampere dan nog zal die bij
stationair toerental niet genoeg vermogen leveren om alle verbruikers bij te houden. Kapotte cel in accu kan ook maar dat
is niet afhankelijk van de belasting. Tevens zou de auto dan moeilijk (zwaarmoedig) starten. Het kan ook zo zijn dat de akku dusdanig
ver versleten is dat deze niet genoeg capaciteit meer heeft. Sluiting in kontaktslot is niet aannemelijk aangezien het elektrische deel
van kunststof is en er alleen maar plussen hierop zijn aangesloten. Kortsluiting van plus naar plus is onmogelijk. mvg. Arie
14 jaar
hoeveel amp komt er toe aan de batterij op statienair met alle verbruikers op en hoeveel zonder verbruikers en welke voltage meet u dan ook zelfde op +/-3000tr/min
post de gemeente waarde eens
zal ik doen moet wel ff geduld hebben ik heb nl geen ampere tang dat is id een goed idee
groet Wibout
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar