Afgelopen maandag is mijn Mercedes 320 cdi van 10-1999 in noodloop gegaan.
Trok niet verder door dan 3000 toeren
Auto opnieuw gestart en liep weer normaal.
Echter vrijdagochtend deed dit zich weer voor. Auto ging weer in de noodloop en begon zwaar roet uit te stoten voornamelijk in de eerste versnelling als ik flink gas gaf
Dacht gelijk aan de lucht massameter en heb deze ook vervangen.
Daarna trok de auto weer goed behalve in de eerste versnelling en bleef ook roken.
Ben toen de snelweg op gegaan en naar Duitsland gereden om dit uit te proberen (woon er vlakbij).
Auto liep gewoon goed en haalde gewoon zn snelheid zonder te roken (wel nog steeds in de eerste versnelling rookontwikkeling)
Echter in de avond liep de auto weer beroerd.
Als ik volgas gaf in de eerste versnelling trok de auto helemaal niet en was het net of hij verzoop.
Geef ik echter gas met beleid dan rijdt hij normaal (wel in noodloop en tot 3000 toeren)
Bij de dealer stond er in de Stardiagnose luchtmassa meter en abgaswerte
Katalysator gespoeld op aanraden van dealer maar helpt ook niets
Iemand een idee?
Volgende delen zijn volgens de dealer niet kapot:
Turbo
Intercooler
Injectoren
Dieselpomp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zitten de regelklepjes in het inlaatspruitsuk niet dicht , dit komt gegelmatig voor
Heb deze mogelijkheid al meer gehoord dus dit maar eens eerst nakijken.
Bedankt
Emile
19 jaar
Bij de viercylinders wel.maar de 320 heeft ze niet...
ook de 6 cilinder. dealer kijkt ze morgen na
19 jaar
Het duitse woord is abgasrueckfuehrung.
Zover ik begrepen heb een verdeler tussen intercooler en turbo
19 jaar
Het is gewoon de regel-klepjes in de inlaatcollector, zoals de mb-man al beweerde!
het onderdeel dat vervangen is heeft de vorm en afmeting van een blikje fris
19 jaar
Wil dus zeggen dat het nu is opgelost??
ja
19 jaar
Kan je misschien het vervangen onderdeel iets specifieker omschrijven? En de plaats waar het zich bevind in de motorruimte? Kan het zijn dat dit de EGR klep is? (zit boven het inlaatspruitstuk, volgend op de liebigkoeler die uit de cilinderkop komt voor de uitlaatgassen)
Mijn 320cdi zit ook steeds in noodloop.
Wat ik heb gedaan: volledig inlaatspruitstuk uitkuisen (door de EGR werking zat deze lekker vol roetsmurrie), EGR klep gecontroleerd op werking, deze zat blijkbaar zo vast als iets, heb dit opgelost. De klepjes in het inlaatspruitstuk heb ik nagekeken op werking, en deze werken.
Ik verdacht de LMM ook, en heb vervolgens de wagen getest met een nieuwe Pierburg van een kennis, de auto trok de eerste versnellingen goed door tot toerenbegrenzer (normaal zit hij 100% v.d. tijd in noodloop), maar rookte wel onwaarschijnlijk veel. Vanop het moment dat je het toerental onder de 3000 toeren bracht, sprong hij in noodloop.
Dus de lmm is al zeker 'een deel' van de oorzaak...
Katalysator is nog niet nagekeken, en m'n laatste hoop.
Ik heb al gehoord dat ik deze gewoon kan uitspoelen met water. Is dit ok? Ook heb ik al gelezen van iemand die dit 'kuist' met Tectyl ML, kan dit geen kwaad voor de drager van de katalysatoren?
bij voorbaat dank,
matteus
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar