Mercedes-Benz E-Klasse: e290 levert te weinig vermogen, storing lucht massa meter

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 290

Hallo,

Ik heb hier een mercedes E290 diesel. Storing luchtmassa meter. Auto levert te weinig vermogen. Turbo wastegate word niet aangestuurd door de
vacuum elektro klep. Storing van luchtmassa meter komt direct terug nadat hij gewist is.

Vervangen:

Luchtmassa meter is nieuw.
Elektro klep bediening turbo is nieuw.

Gecontroleerd:
Bedrading luchtmassa meter en elektroklep doorgemeten
Vacuum slangen gecontroleerd...geen lekkage. blijft op druk, en valt niet weg.
Katalysator niet verstopt.

Als ik met vacuum hand pompje de turbo wastegate bedien bij 2500 toeren bouwt de turbo druk op. En werkt op dat moment
dus na behoren. Om de 1 of andere reden word dus de elektro klep van de turbo niet bediend.

Iemand nog een idee om mij van het weekend verder te helpen?

Mvg Marcel Aal.

marcel.aal

Geplaatst door marcel.aal (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

KARMANN J (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo Marcel,

Ik heb precies het zelfde probleem met dezelfde auto. Maar dit type heeft 2 turbodrukklepjes zitten allebei aan de zelfde kant, Ik heb ze destijds allebei vervangen en de auto heeft 3 maanden probleemloos gelopen. Nu is echter weer hetzelfde probleem aanwezig. Hij geeft op de KTS van bosch P1470 aan dit is een algemene foutcode schijnt het voor de turbodruk. Heb ook weer alle slangtjes gecontroleerd en de intercool slangen ook geen lekkages. Ga morgen verder zoeken.

Gr John.

KARMANN J (0) PRO, 11 jaar geleden

Hallo Marcel,

Zie vorige bericht.

Gr John.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Bedoel je dat je dit probleem nog hebt? Of weer?

D1854 (0) PRO, 11 jaar geleden

2 dingen te controleren. aan de turbo zit er een membraan welke de schoepen bediend, hier onderdruk opsteken om te zien of het membraan niet gescheurd is.
Zekeringen bij de diagnose stekker zitten op stuurskant bij een e klasse naar mijn weten, bij de passagiers kant zit een zwarte plaat met ster schroefjes deze even los draaien en hier zit een relaisbox met ook nog een aantal zekeringen deze bedoelen we.
De ecu s zitten hier ook in. Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

Succes.

KARMANN J (0) PRO, 11 jaar geleden

Hallo Jarno,

Ja dit probleem had hij weer, er zijn weer 2 nieuwe klepjes gemonteerd en hij loopt weer goed (kregen we van duitse dealer als garantie) Ik ben benieuwd hoelang het nu goed gaat.

Gr John.

w210 (0), 11 jaar geleden

Ik heb dit in het verleden ook gehad, na diverse testen ook met nieuwe kleppen bleek het te liggen aan een vervuild filter wat ook aan die kleppen hangt ergens bij de stuurdoos.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Groet Arie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.