Mercedes-Benz E-Klasse: E300 start lastig en valt vrij snel uit met harde piep en bas/as

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3L Automaat

Hallo allemaal
Van de week in de ochtend nergens last van gehad. 's middags terug naar huis willen rijden en doffe ellende. Zomaar ineens!!!
Motor gestart welke een paar tellen later stil viel harde piep en allemaal ellende op de display, bas/asr lampje branden en de teksten "Schlupf Regelung" en "Anzeige Defekt"

Met veel moeite gestart, paar meter rijden, zelfde verhaal, stilvallen met piep etc.
ANWB erbij, konden niks vinden behalve dat het volgens die man het contactslot wel eens zou kunnen zijn, scheen een vaker voorkomend probleem te zijn volgens hem.

Enfin, takel werd besteld, want automaat slepen over die afstand geen doen.
Nu staan we daar dus. Alvast stiekem bij lokale mercedes garage geïnformeerd voor nieuw contact, maar daar werd ik niet vrolijk van (ongeveer 900 euro...)

Iemand enig idee wat het kan zijn? Gaat om zo'n electronische sleutel voor het geval dat nog niet standaard was in dat jaar.
Ene keer start hij wel, andere keer helemaal niets... Er is geen reservesleutel om mee te testen helaas.
Vorig weekend wou de sleutel ook niet uit het contact, na veel pielen uiteindelijk wel. Misschien toch contact?

Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Evita

Geplaatst door Evita (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Evita (0), 13 jaar geleden

Jammer dat er niemand reageert, maar ondertussen is het probleem al opgelost.
Althans, de garage zei dat het om een relais ging (Art. 000-540-0172)
Deze zeggen ze vervangen te hebben, nog geen half uur werk nadat geconstateerd was waar het probleem nu in zat.

Nu geen problemen meer met de auto behalve dat ze maar meteen mijn clifford systeem buiten werking hebben gegooid.
Dat was volgens hun de boosdoener dat het relais kapot was gegaan.....
Ben het er nog niet helemaal mee eens, maar wat doe ik eraan.

Maar bij deze in ieder geval de oplossing van het verhaal.
Misschien heeft iemand er nog eens wat aan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.