Mercedes-Benz 220: ecp lampje gaat af en toe aan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220

hallo beste mensen ik heb sinds 2 weken een mercedes 220 diesel bouwjaar 1997 met een probleem dat het epc lampje af en toe aan gaat.ik heb de auto vorige week laten uitlezen maar daar kwam ik ook niet veel verder mee,ze zeiden in ieder geval dat het de pomp niet kon zijn,daarna hebben we alle o ringen vervangen omdat ik lucht in de aan en afvoer slangen bij de filter zag toen is het 2 dagen goed gegaan maar gisteren ging het lampje alweer 2 keer aan.toen ik de klep opentrok zat er weer lucht in de slangen dat moet toch ergens vandaan komen bij mb zeiden ze dat het ook de pompen in de tank konden zijn dat gaan we dan nu uit proberen en bij een andere garage zeiden ze dat het ook de voet waar de filter aan zit,bij de aansluitingen van de aan en afvoer slangen versleten kon zijn.ik hoop dat me iemand met dit probleem verder kan helpen

peter8865

Geplaatst door peter8865 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

rus (0), 17 jaar geleden

Hallo,PETER
C220D is veel besproken motor op deze forum,kan je ook met zoek functie heel veel over vinden,
Brandstofpomp is LUCAS ,niet echt betrouwbaar ,zijn vele al uitgegaan ,jij kan ook proberen om brandstofvoorverwarmer te vernieuwen daar kan die ook lucht zuigen ,maar ja meest voorkomende probleem is toch die beruchte brandstofpomp
Maar wat gebeurd dan als je EPC lamp aan gaat,valt die dan in noodloop of merk je niks van?

Vr.gr.RUS

peter8865 (0), 17 jaar geleden

hallo rusmir ik heb alles gelezen op dit forum over epc maar ik begrijp alleen niet hoe dat kan ,een brandstof pomp doet het of die doet het niet want het kan toch niet zo zijn dat die het dan wel en dan niet doet ,en als het lampje gaat branden valt die terug op de noodloop

rus (0), 17 jaar geleden

Ja,maar Brandstofpomp Woord Aangestuurd Door Elektronica
Dus Een Verkeerde Signaal En Ups Daar Gaat Epc ,dus Dat Kan Wel,
Noodloop Is Denk Ik Om Verdere Schade Te Voorkomen ,
Maar Probeer Dat Met Brandstofvoorverwarmer Je Kan Die Ook Eerst Doorverbinden(omzeilen)en Kijk Dan Lucht In Leidingen,kijk Ook Overloop(retour)bij Verstuivers Of Die Poreus Zijn

peter8865 (0), 17 jaar geleden

we hebben de brandtstof voorverwarmer al een keer doorverbonden maar toch kreeg ik toen nog lucht in de leidingen

rus (0), 17 jaar geleden

Heb Jij Ook Problemen Met Starten Na Een Nacht Stil Staan

peter8865 (0), 17 jaar geleden

nee starten doet die gewoon goed

rus (0), 17 jaar geleden

Nu Moet Ik Ff Weg Maar Vanmiddag Kijk Ik Ff In Wis Mb
Of Ik Voor Je Wat Kan Vinden
Groetjes Rus

jean (0) PRO, 17 jaar geleden

alle problemen met die roterende pompen zijn gekend,dat is een feit,doch een vraagje?heb je de potentiometer onder de motorkap,daar waar het gaskabel aankomt al eens afgeplugd en uitgemeten?dat moet je eens doen ,je sluit een ohmmeter aan tussen klem 1 en 2 aan de stekker die van de pot.meter komt, gaskabel en veertje verwijdert, zeer langzaam draaien aan hendel waar normaal de gaskabel aankomt, de ohmse waarden die je afleest moeten feiloos verlopen,want het kan zijn dat je een blinde vlek op de pot.meter heeft,dit laat ook epc lampje branden

mobiel (0), 17 jaar geleden

Alles eerst gewoon nachecken ,brandstoffilter en afdichtingsringetje,slangensysteem en verbindingen en inderdaad de retourslangetjes boven op het blok.Heb je dan nog last kan het inderdaad de pomp zijn ,soms een poosje geen last ,dan ineens weer wel enz.Heb er destijds wel met tussenozen wel een half jaar last van gehad.Was uiteindelijk toch wel de pomp.Trouwens hoeveel km staat er op je teller.Gr,Henk

peter8865 (0), 17 jaar geleden

hallo henk ik heb nu 312000 km op de klok staan en de rest hebben we allemaal al gedaan gr peter

peter8865 (0), 17 jaar geleden

hoi Jean. ik heb net gedaan wat jij zei. over de potentio meter. maar op klem 1 en 2 meet ik - 3,350 oom en als ik dan de potmeter draai veranderd er niets op de meter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.