Hallo
Wat zijn de voor- en nadelen van het afsluiten van EGR-klep, buis?
Waar zit dat stuk precies?
Kan iemand mij een afbeelding sturen en met aanduiding van het EGR?
Met vriendelijke groeten
Das
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
http://www.problemcar.nl/search.php?sear...
Lees deze maar eens na, gebruik de zoekfunctie ;)
Heb al de zoekfunctie gebruikt, maar ik wil het specifiek weten voor MB C220 diesel?
Trouwens de link die je opgeeft is een lege link.
18 jaar
K
Functie zoeken met zoektekst: EGR afsluiten
Voor jouw auto zul je de verbinding moeten zoeken van het uitlaatspruitstuk naar de EGR klep, bij een van de verbindinge uitlaatzijde van die pijp of egr zijde, zet je met pakking plaatje pakking de boel dicht.
Plaatje roestvast staal 1.5 millimeter dik is genoeg.
Zit bij mijn bus ook zo, werkje van half uurtje, maar bij jouw auto hangt het af van de bereikbaarheid.
Eerst zien waar je het beste bij kan komen, passende pakkingen halen en dan maar sleutelen.
Mocht e goed bij het inlaatspruitstuk kunnen komen kan het de moeite lonen om die te demonteren, te reinigen, en weer te monteren met nieuwe pakkingen.
Heb hier inlaatspruitstukken gehad mer meer als 6 mm roet aanslag erop.
Hallo,
Jij kan ook simpel proberen of egr boosdoener is,op je inlaatspruitstuk ziet een klep die door vacuüm slang woord bediend ,trek dat vacuüm slang er af en kijk dan of die nog rookt
Die klep regelt egr (dat is een metalen potje met rubber manchet,is makkelijk te vinden)
Groetjes rusmir
18 jaar
vraag je eerst eens af of dit uberhaupt wel kan? het is namelijk niet vanzelfsprekent, in de meeste gevallen lukt dit niet en volgt er een storing in het motormanegment..
paul,
Maar waarom wil je eigenlijk egr afsluiten is overmatige roken reden of
Nadelen van afsluiten zijn slecht voor milieu,voor motor is afsluiten geen probleem,heb ik ook gedaan bij zelfde type motor
18 jaar
indien mogelijk? zsm afsluiten die klep, het is een behoud van een schone inlaat en mede voor de turbo... een slecht of een niet werkende EGR-klep wordt zodoende een turbokiller...
paul,
Slecht voor het millieu? Huh?
Inderdaad meer NOx maar minder roetuitstoot, minder vervuiling van het inlaat traject waardoor betere verbranding geen kapotte turbo door roet, is aanslag op millieu door maken/reviseren turbo etc.
Als het kan bij je auto, Dicht dat kreng ;)
Hallo,Cor over milieu kan ik ook niks aan doen ,dat is gewoon hele idee achter EGR,ik vind dat ook aanslag op je portemonnee voornamelijk
18 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img215.imageshack.us/img215/5347/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img213.imageshack.us/img213/8818/...[/img][/url]
paul,
Begin met China, de VS, Rusland,en ga daar ff lekker aan het millieu werken, de Amerikanen vertikken het om aan Kyoto mee te werken, de Chinezen hebben nog nooit van millieueisen gehoord, en als we toch bezig zijn, plug alle vulkanen ff dicht, welke miljarden tonnen zwavel etc in de atmosfeer stoten.
Al eens een katalisator aan een vliegtuigmotor zien hangen?
Goede initiatieven als zonnebloemolie de nek worden omgedraaid, ja, minder belasting he?
Ben ervoor om met redelijke zorg om te gaan voor het millieu, maar om altijd als beste jongetje van de klas voorop te moeten lopen hangt me de str*t uit vooral als het altijd uit mijn portemonai komt...
En schadelijk is voor de motor, en het millieu, zonder egr NOx meer/roet stuk minder.
Keuring APK donderdag mijn bus, 0.94 roetmeting.
EGR dicht
Carterventilatie naar buitenlucht met olie afscheider gemaakt.
Zal wel duidelijk zijn dat ik het politieke correcte groene mannetjes gezeur wel aardig zat ben.
Dat mag nog in Nederland, toch?
pak nou als voorbeeld.. de groen en de grijze kliko... ben jij ff druk om alles netjes scheiden van elkaar, en wat doen die groene mannetjes.. die flikkeren alles weer op één bult
[url=http://img49.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img49.imageshack.us/img49/7452/14...[/img][/url]
paul,
Iemand heeft gewoon gevraagd hoe die egr moet afsluiten,nu krijgen wij hele discussie over van alles en nog wat ,waar gaat dat nou eigenlijk nog over
18 jaar
een EGR-klep is mede ontwikkelt en werkt mee aan een schoner milieu, een discussie over van alles en nog wat is hier ten sprake.. kweet niet waar jij van alles en nog wat leest?? denk dat de vraagsteller nu wel van voldoende info is voorzien om tot een beslissing te komen...
paul,
Hallo allemaal
Bedankt voor jullie rep, maar ik vroeg wel wat de voor- en nadelen zijn het afsluiten EGR-klep bij een Mercedes C220 diesel?
Hoe het moet afgesloten worden, en waar dat ding zich bevindt.
Een foto met uitleg hoe het moet zou ideaal zijn!
Met vriendelijke groeten
Das
18 jaar
vraag je eerst eens af of dit uberhaupt wel kan? het is namelijk niet vanzelfsprekent, in de meeste gevallen lukt dit niet en volgt er een storing in het motormanegment..
paul,
Dag Paul
Aan wie moet ik het vragen.
Is deze forum geen geschikte medium?
Bovenaan lees ik dat er iemand met hetzelftde type wagen EGR heeft afgesloten!
Ik wil gewoon weten hoe en wat afgesloten moet worden. En wat de voor- en nadelen zijn!
Groeten
Das
18 jaar
Ik had al aangegeven waar dat afsluiten moest gebeuren, mijn BUS hyundai, is geen Mercedes auto...
Ik gaf alleen aan waar de klep zit.
Daarmee moet het mogelijk zijn voor een beetje sleutelaar dit bij jouw auto ook te vinden.
Verder als je zoekt op egr sluiten kom je een hele reeks threads en posts tegen die daarover gaan, inclusief voor en nadelen, voordat het hier weer herhaald moet worden zoals dan ook in dit draadje is gebeurt.
Dus begrijp ik je laatste post niet....
Waarom ik weinig vragen stel?
Ik lees me suf, zoek hier op het board na of er al eerder over is geschreven, duik desnoods naar type gerelateerde sites om daar ook te zoeken.
Kom ik er dan niet uit stel ik wel een vraag hier.
Een zoektocht met Google had ook veel opgeleverd.
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar