Mijn Mercedes ging steeds moeizamer starten en start na het verstellen van de CO schroef helemaal niet meer.
De twee relais achter de accu heb ik vervangen.
Verder alle vacuümslangen gecheckt en groot rubber onder de spinnenkop vervangen, daar zaten veel uitdroog scheuren in.
Ook de luchtmassameter heb ik vernieuwd.
Er komt druk op de koudstartverstuiver, de auto loopt enkele seconden en slaat daarna weer af.
Geen druk op de 4 injectoren/ leidingen.
Met inspuiten van remmenreiniger blijft hij lopen.
Wie kan mij nog tips geven?
Ik verdenk nu de ECU
Kan de ECU van deze wagen ( Mercedes nummer 005 545 55 32) verwisseld worden met een andere gebruikte ECU met hetzelfde onderdeel nummer, zonder dat deze ECU moet worden ingesteld of ingeleerd op de wagen?
Is er iemand die er zo eentje heeft liggen om dit alleen maar te testen voordat ik er zelf voor niets eentje aanschaf?
Die heb ik nieuw klaarliggen, samen met een nieuw filter.
Ik ga die allebei binnenkort wisselen en zal feedback geven !
2 weken
Beste kaleido 1,
De benzinepomp heb ik vervangen voor een nieuwe (Hella) samen met het filter.
De auto start nu sneller, maar slaat nog steeds na enkele tellen af.
Opgelost is het nog steeds niet.
Over de ECU heb ik nog geen reacties gehad., ik zou weleens even willen wisselen met een andere goed lopende 190
6 dagen
Lijkt op een startonderbreker die er niet af gaat of een brandstofpomp die geen spanning houd wat ook weer aan de startonderbreker kan liggen.
Heb je een reservesleutel , probeer die eens
Ga ik zeker doen, alvast bedankt.
Zit er wel een start onderbreker op ? Auto is van 1986
6 dagen
Reservesleutel maakte geen verschil
12 uur
Niks is onmogelijk is wel een mercedes.
Mijn startproblemen zijn opgelost.
Starten deed de motor wel, maar slechts enkele seconden bleef hij draaien.
Sowieso heb ik veel onderdelen vervangen, en vacuümproblemen gevonden en verholpen.
(Daardoor is de motor in de loop van afgelopen maanden steeds slechter gaan starten, totdat hij helemaal niet meer bleef lopen....)
De CO stelschroef heb ik helemaal uitgedraaid.
Een injector leiding een klein beetje speling gegeven op de spinnenkop.
Daarna meerdere malen gestart en telkens de 3mm. inbus schroef een halve slag ingedraaid.
Op een zeker moment, na wel 10 x starten, kwam er wat benzine uit de spinnenkop langs de injector leiding naar buiten.
Deze heb ik daarna weer vastgezet, en na nog enkele keren de inbus schroef een halve slag ingedraaid te hebben, startte de motor en bleef ook weer stationair lopen.😃
Nu is het een kwestie van fijn afstellen en eventueel het CO percentage bij een garage nog even te laten checken.
12 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
Je benzinepomp geeft voldoende druk ?
2 weken