Mercedes-Benz 412: EDC +vermogensverlies

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 130pk

hoi-

Sinds een paar weken ben ik geconfronteerd geweest met een paar problemen..
Ik zal het ff chronologisch uitleggen :
-eerst een paar weken geleden stilgevallen =>EDC lampje begint te branden=>na een paar minuten starten kan je terug rijden.
-gaat van kwaad nr erger =>valt terug still=>na gewacht te hebben,start 'm helemaal niet meer.
-garagist vervangt mazout(diesel)filter.
-euvel blijkbaar opgelost...
-een paar dagen later : EDC begint terug te branden,SAMEN met het lampje dat zegt dat je moet gaan tanken,TERWIJL de tank helemaal NIET leeg is..=>stilvallen gebeurt niet meer...
-sinds een paar dagen : vermogensverlies,enfin,hij rijd nog amper 100km op de snelweg...+lampje EDC+lampje vd brandstoftank begint te branden...

HELP HELP !!!!

Dellie

Geplaatst door Dellie (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

verstopping ergens in de brandstoftoevoerleiding. of water (ijs???) in de tank.
werkt de beluchting van de tank correct?
Poosje zonder dop maar met een doek er voor in de plaats uitproberen.

Dellie (0), 12 jaar geleden

alles wat je opnoemt hierboven werkt,en is geprobeerd..
mijn garagist is er achter gekomen,dat er blijkbaar een contactje aan de koppeling zit,dat was stuk..hij heeft het vervangen...
dus,ik rijden..dus vertrekken,genoeg toeren halen,alles ok..dus niet meer "doodvallen" op 3000 toeren,MAAR eens op de autosnelweg...110km-3000toeren,en toen kreeg hij het weer....
HELP..

DNS Car Solutions (0) PRO, 12 jaar geleden

Ben het met Cor eens... verstoppingen en/of vacuumprobleem
probbeer het maar eens zonder tankdop!
grt Dirk

Dellie (0), 12 jaar geleden

heb ik geprobeerd..helaas geen verbetering..

DNS Car Solutions (0) PRO, 12 jaar geleden

dan zit er niks anders op dan; brandstofdruk (opbrengst) meten,en vandaaruit verder kijken.
Te weinig druk;brandstof pomp defect of ergens verstopt,maar meestal pomp stuk!

grt Dirk

Dellie (0), 12 jaar geleden

het rare is,de computer die de foutcode moet vinden,enfin die de sprinter moet uitlezen,vind NIKS...dus geen foutcode ....

DNS Car Solutions (0) PRO, 12 jaar geleden

Dus komt het op ouderwets sleutelwerk aan; brandstofdruk testen, vergeet computers en zoek ouderwets,computers zijn niet zaligmakend het zijn ook maar hulpmiddelen!
Succes!

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 12 jaar geleden

Is de auto wel uitgelezen met een originele uitleeskast? Daarmee moet altijd een foutcode gevonden worden als het lampje (heeft) gebrand.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Zolang er geen grote afname is zal de druk bij een verstopping voldoende zijn. Ook een na langere tijd slecht functionerende pomp zal met een enkelvoudige druktest niet te traceren zijn.

De EDC krijgt informatie van een sensor in de hrandstoftoevoer. Het probleem zit in het deel vanaf de tank naar die sensor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.