Mercedes-Benz C-Klasse: EGR probleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200 cdi

Ik heb het volgende probleem mijn auto gaat op noodloop en geeft de volgende foutcodes aan:
p 0600 cam opgeslagen code
p 0703 remklichtschakelaar
p 1470 laaddruk regeling opgeslagen code
p 1403 EGR opgeslagen code

vlgs mij zit het in de onderste 2 codes

P1403
Ik heb het inlaatspruitstuk gedomonteerd ( dit is nog de uitvoering met een aluminium spruitstuk) en de
inlaatlucht kleppen weer gangbaar gemaakt deze waren dicht gekoekt.
Volgens mij zit de EGR klep vast en heb ik deze nu in een dieselbad gelegt om te kijken of hij los kan komen, werkt dit ?.
Ik heb geen vaccuumpomp dus kan dit niet controleren.
Of kan het probleem ook in de vaccuumslangen zitten ( o.a. die op het spruitstuk zit aangesloten)

P1470
Is dit de luchtmassa meter?

Bestaat er de mogelijkheid om de EGR af te sluiten door:
een dichte pakking ( voor het uitlaatgas gedeelte ) te plaatsen tussen het spruitstuk en de EGR zodat de
egr klep normaal kan functioneren , dan de hevel los maken die de klep die de inlaatlucht bedient.
deze blijft dan altijd open staan en komt er voldoende lucht binnen.
(de egr klep gaat open dan gaat de klep van de luchtinlaat dicht)
In principe functioneerd dan gewoon alles alleen komt er geen uitlaatlucht meer in het spruitstuk,
de hoeveelheid lucht wordt bedient door de kleppen in het inlaatspruitstuk.
Heeft iemand hier ervaring mee???

Ruud

ruud2806

Geplaatst door ruud2806 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

P1470 - Dit heeft betrekking op de turbodruk regeling.
Turbodruk wordt gemeten met een zogenaamde map-sensor en nit met de luchtmassa meter. Deze kan extern zijn of ingebouwd in de motor-ecu.
In beide gevallen loopt er een slangetje naar toe.

P0600 - Seriele communicatie fout. Dit kan wijzen op een intern ecu probleem.
Is dit een uitvoering met handbak of automaat?

ruud2806 (0), 14 jaar geleden

DIt is een automaat

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

In dat geval kan P0600 duiden op een probleem met de communicatie tussen motor- en bak-ecu.
Kan een intern ecu probleem zijn of een kebelbreuk of iets dergelijks.

Kun je data uitlezen? Kijk dan eens wat de gewenste en de werkelijke turbodruk is.
Weet je in ieder geval of de druk te hoog of te laag is.

ruud2806 (0), 14 jaar geleden

Beste Oldford,
denk je dat code 1403 dan niet de oorzaak is van de noodloop

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

P1470 is gevaarlijker dan P1403 voor de motor. P1403 is meer schadelijk voor het milieu.
Zeg het maar, kan beide noodloop veroorzaken, het is maar wat Mercedes in de ecu gestopt heeft.
Voor hetzelfde geld is het de P0600 om de bak te beschermen.

ruud2806 (0), 14 jaar geleden

Beste Oldford,

zou het ook de remlichtschakelaar kunen zijn aangezien bij de overige code's "opgeslagen staat"

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.