Hallo,
Klein probleem met grote werking:
-Direkt nadat ik de auto start krijg ik de melding "Batterie Ladung" in rood (laadkontrole). De boordspanning is dan ook inderdaad onder 12V (11.6~11.8V).
-Als ik de auto laat staan (langer als 12 uur) heb ik vlak voordat ik start 12.8V op de accu. (Accu wordt niet leeggezogen door een kortsluiting ergens. Lekkage ligt in de buurt van 50~60mA)
-Dit gebeurt alleen in koude toestand. Na 5 minuten rijden kan ik de melding niet meer reproduceren. Dan heb ik ook boordspanning permanent boven 13V. Bij volle last (verlichting/ventilator op max en achterruitverwarming => zodra ik boven 1500 toeren kom 13.8~14.1V)
-Ik heb de dynamo (90A) vervangen met een revisie (nieuwe spoel, lagers, diodes, regelaar en vrijlooppoelie) model. Accu is ook nieuw (origineel Mercedes 100Ah)
-Op D+ kan ik direct na het starten alleen 1.6 tot 1.7V meten is dat normaal?
-De kabel naar de sensor koelvloeistofstand was doorgebrand (die heb ik vervangen)
Waar kan dit aan liggen, ik wil niet verder aan het vervangen blijven. in diverse forums heb ik gelezen dat de K40/4 een kandidaat is. Waar komt het signaal D+ vandaan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Massa probleem wellicht ??
( roep maar iets...)
[quote=erka]Massa probleem wellicht ??
( roep maar iets...)[/quote]
Dat is precies ook waar ik aan zit te denken.
Ik heb iets gelezen over een massakabel wat naar de motor gaat. Moet in de buurt van de pedalen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat van binnen of aan de onderkant te benaderen?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar