Mercedes-Benz E-Klasse: Radiateur Vervangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: E-290 TD {W210}

Hallo, bij het vervangen van de radiateur stuit ik op een probleem, na alles losgehaald te hebben
{behuizing koelvin, bodemplaat, waterslangen, luchtfilterpijp} krijg ik de radiateur er nog steeds niet uit.
Probleem is dat er een oliekoeler aan de radiateur vastzit, deze zit bevestigd met 2 wartels, de leidingen lopen door en gaan over in slangen omwenteld met vering, het is mij afgeraden om deze wartels los te draaien ivm dat het mogelijk olie lekkage kan gaan veroorzaken, wie kan mij vertellen of dat zo is en hoe ik dan het laatste los kan krijgen zonder de boel te beschadigen, maar de radiateur en oliekoeler moeten er toch uitkunnen,
let wel het is geen CDI uitvoering waarbij de oliekoeler geintergreerd zit in de radiateur
maar een E-290 Turbo Diesel waarbij de oliekoeler aan de radiateur vastzit, alle advies en of hulp is zeer welkom

met vriendelijke groeten Robert

PS: indien nodig kan ik een foto bijvoegen mocht het nog onduidelijk zijn, maar hoop snel op verlossend advies

Robbie1504

Geplaatst door Robbie1504 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

gewoon wartels losdraaien (met kennis )-met lekkage nog geen problemen ondervonden.
suc6

Robbie1504 (0), 13 jaar geleden

cor9 Hartelijk bedankt voor je advies , je had idd gelijk, nadat de wartels losgedraait zijn loopt er alleen een restant olie uit, verder na een paar verborgen bouten en schroeven , wikken en wegen heb ik de radiateur er zonder te veel schade uitgekregen, hartstikke bedankt man, m v gr Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.