Mercedes-Benz E-Klasse: W210 blower/aanjager doet het niet meer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220CDI

Sinds gisteren doet de blower van mijn W210 ('95-'99) het niet meer. Toen deze stuk ging rook ik een branderige lucht. Hij doet het op alle standen (0 tm 5) niet meer. Het is een airco met van die draaischijfen voor links en rechts.

Ik heb in dit forum naar dit probleem gezocht en kom uit op de kachelweerstand of kachelmotor.

Als de kachelweerstand stuk is dan zou de motor het nog moeten doen op de hoogste stand. Dat is dus bij mij niet het geval.
Dan zal waarschijnlijk de kachelmotor stuk zijn. Klopt dit ???


Ik heb de weerstand van de kachelmotor gemeten en kom op 45k Ohm. Is deze stuk?



De regelunit doet het wel. Op de aansluitpunten die naar de kachelweerstand gaat, meet ik vanaf stand 0 tm 5 een spanning van 0 tot 7 Volt.


Verder heb ik ook nog de kachelweerstand gemeten. Tussen de aansluitpunten waar de de motor op aangesloten wordt meet ik 7M Ohm. Tussen de buitenste van de 3 aansluitpunten van de stekker meet ik 1M Ohm. Tussen de middelste pin en de 2 buitenste meet ik 4,5k Ohm en 1M Ohm.
Is deze kachelweerstand nog goed of is deze stuk?

ArjenMB

Geplaatst door ArjenMB (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

ArjenMB (0), 13 jaar geleden

Andere kachelmotor gekocht. deze heeft een ohmse waarde van bijna 0 Ohm. Dit klopt achteraf wel, omdat dit de weerstand van de koperdraad is.

Probleem is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.