Mijn E220CDI werd voor het eerst in gebruik genomen op 8 jan jl. Volgens de belg. wetgeving moest bovenop het VV2 alarm (ab Werk) een CJ1 geplaatst worden. Vanaf het begin had ik volgende problemen: valse alarmen, melding "Störung Kühlmittel Werkstatt aufsuchen", radio valt uit, GSM ontvangt maar zend niet. Wagen was een tiental keer in garage zonder oplossing. Uiteindelijk is de motor vastgelopen op 21 mrt. volgens Mercedes wegens water in diesel! Avia spreekt dit tegen! Mijn verzekering heeft uiteindelijk advocaat, gerecht, deurwaarder, ekspert enz. ingeschakeld; ik vrees echter véééél te laat. Heeft een dure Mercedes dan geen systeem dat water scheidt? Is er een oplossing voor de elektronische chaos? Ik heb deze wagen ca. Euro 42000 betaald, daar bovenop Euro 1000 CJ1 alarm, inschrijvingstaks, omniumverzekering enz. IK HEB DEZE WAGEN SINDS 29 DECEMBER 19 DAGEN KUNNEN GEBRUIKEN!!! Pikant detail: Mijn aangetekend schrijven aan Daimler Chrysler in Stuttgart bleef zonder antwoord.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
elektronische problemen met de 211 zijn dus wel gekend,er zijn al veel electronische stuurdozen aangepast of vernieuwd.zoals de AGW audio gate way voor het uitvallen van je radio,
ZGW =zentrale gate way ook te vervangen ,langs deze stuurdoos komt bijna alle informatie ,
de motoren zijn zeer gevoelig voor de brandstof(water), maar dan zou de motor niet vastlopen maar de hogedrukpomp van het commonrailsysteem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar