Mercedes-Benz 220: EPC lampje brandt soms

Bouwjaar: 1997

Hoi,

Toen ik een maand geleden een keer minn auto startte ging het EPC-lampje branden. De auto begon te stotteren en wou niet optrekken. Toen ik de auto uitzette en weer aandeed was het lapmpje weg...de auto reed toen weer normaal. 2 weken geleden gebeurde precies hetzelfde. NA een minuutje met deauto te hebben gereden, zette ik de motot uit en startte ik opnieuw...probleem weer weg. Vandaag gebeurde weer hetzelfe.

Ik hoorde dat het misschien te maken heeft met de brandstofpomp. Ik hoorde ook dat er een vloeibare middel bestaat die je bij de brandstof doet...hoe heet dit?

weten jullie wat de goedkoopste en beste manier is om dit probleem te verhelpen? uit navraag bij dealer blijkt dat dit 'geintje' 2300 euro exc. btw kost......

Alvast bedankt!!

dupl-u-31260-5dd14a702e22e+mootje

Geplaatst door dupl-u-31260-5dd14a702e22e+mootje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

mobiel (0), 18 jaar geleden

Ik heb dit afgelopen jaar gehad,het kan lucht in het sijsteem zijn ,maar ws is het begin van een kapotte brandstofpompIk heb uiteindelijk naar alles gekontroleerd te hebben de brandstofpomp over de grens in Duitsland laten vervangen.Kosten 1750,00 euro.Hier is het inderdaad veel duurder.Bij mij was het inderdaad de brandstofpomp.Van dat je een midel bij de brandstof doet ? ,nooit iets van gehoord.Gr Henk

jurgen (0), 18 jaar geleden

Het produkt wordt hier op de site vermeld: Abcom Injectiecleaner.
Ik weet niet of jij je pomp ondertussen hebt moeten vervangen, als dit het geval is raad ik je toch aan een additief te gebruiken. Heel veel vervangen pompen blijken achteraf terug te begeven. Je kan die pomp dus helpen sparen door een smerend en kuisend additief toe te voegen. Ik gebruik in België het merk MARLY, 15€ voor een fles van een liter (doe je heel wat kilometers mee). Blijf ook van die goedkopere tankstations weg, het %water ligt hoger bij die maatschappijen, dat maakt die diesel minder vettig en dus meer belastend voor je pomp.
Ik moet mijn pomp ook vervangen (auto overgekocht van mijn oom die deed er nooit additief in en ging naar goedkopere tankstations). Met dit produkt erin heeft die pomp het toch nog een jaar uitgehouden.
Is de pomp vervangen blijf ik het additief zeker iedere tankbeurt behouden. Ik betaal liever ietsje meer aan diesel en additief dan binnen een tijd terug een pomp te moeten vervangen.

mobiel (0), 18 jaar geleden

Hallo jurgen ,op zich moet het natuurlijk niet nodig zijn bij bepaalde zaken toevoegingen er bij te doen.Echter soms is het wel handig voor bepaalde problemen.Wat ik tav de brandstofpompen hoor,zowel hier als in Duitsland is,dat ze op dit moment ongeveer 100.000 km mee gaan en dan storingen gaan geven ,of stuk gaan.Eigenlijk belachelijk voor zo n auto. Dat het een momenteel een Mercedes probleem is en dat ze dat bij Mercedes ook wel weten.Vooral de pompen van Lucas moeten slecht zijn.Ik heb mijn pomp vorig jaar in Duitsland laten vervangen,dat scheeld een hoop geld als je de mogelijkheid hebt om het daar te laten doen.Eigenlijk moeten de pompen gewoon goed zijn, als ik na ga dat de 190 d die ik ook gehad heb,de pomp 367.000 km gedraaid had en nog goed was.Heeft destijds nooit een probleem gegeven.Mijn vraag is nog evn ,kun je dat spul bij bv Halfords en andere autozaken kopen en voeg je het bij elke tankbeurt toe.Nog bedankt voor je reaktie,gr Henk.

mobiel (0), 18 jaar geleden

Nog even jurgen,ik heb het over een diezel,jy ook,of benzine.gr,Henk

jurgen (0), 18 jaar geleden

Diesel van 1994 c220.
Sorry ik had je laatst post hier niet gelezen, heb je ondertussen een mail gestuurd.

mobiel (0), 18 jaar geleden

Ze hebben me er eest een gereviseerde pomp in gezet.Nou dat was geen succes.Na een paar maanden was het al weer mis.Dus toen hebben ze me alsnog kostenloos er een helemaal nieuwe in gezet.Deze zit er nu 20.000 km in.Ik ga eens kijken waar het spul te koop is wat je aangeeft.Goed weekend,Henk..

jurgen (0), 18 jaar geleden

Hey Henk,
Eerst een revisiepomp en dan een nieuwe.
Dan ben je nu aan je 3de pomp bezig.
Ik hoop dat het je laatste is.

Draaide je wagen die 20000km normaal of had je toen ook rotzooi?

fijn weekend
jurgen


Ik heb op de site van Marly gekeken is niet te koop in Nederland.
Ik heb ondertussen een post gelezen van SVENGC 17 maart 2004
Hij vernoemt daar een ander geweldig produkt dat wel in Nederland verkrijgbaar is: Forte Diesel Conditioner
Hij had ook zijn pomp laten vervangen, nadien is hij dat produkt beginnen gebruiken en heeft hij geen problemen meer gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.